به گزارش پارس به نقل از فارس: طی ۶ ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۰۸ نفر گردشگر خارجی به ایران سفر کرده است این در حالی است که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۲ نفر بوده است.

وی افزود: بر اساس آمارها ورود گردشگر خارجی به ایران در ۶ ماه نخست امسال ۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

گردشگر ورودی گوی سبقت را از گردشگر خروجی ربود

معاون گردشگری کشور در خصوص آمار گردشگر در شهریورماه امسال نیز گفت: تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران در شهریور ماه امسال ۵۸۳ هزار و ۷۴۵ نفر بوده است در حالی که در این ماه، آمار گردشگران ایرانی که به خارج از کشور سفر کرده اند ۵۱۶ هزار و ۸۲۱ نفر بوده است.

جهانیان افزود: آمارها کاهش ۱۳ درصدی خروج گردشگر از کشور را نشان می دهد که این بار، آمارهای ورود و خروج گردشگر، معکوس شده است و آمارهای ورود گردشگر بالاتر از خروج گردشگر از کشور قرار گرفته است.

بهره برداری از ۱۴۰ پروژه گردشگری در هفته گردشگری

وی از بهره برداری از ۱۴۰ پروژه گردشگری در هفته گردشگری خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل هتل، دفاتر خدمات مسافرتی، کمپ، مجتمع های گردشگری است که برای بالغ بر ۱۵ هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومانی دولت و ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری

معاون گردشگری کشور از سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومانی دولت و ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های گردشگری خبر داد و گفت: میانگین ساخت این ۱۴۰ پروژه ۳،۵ سال است.

تجلیلی متفاوت به دور از انتخاب چهره های تکراری

جهانیان گفت: امروز در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری، در انتخاب برگزیده ها تنوع بیشتری لحاظ شد و چهره های پژوهشگر، مستندساز، طبیعتگرد، شخصیت های علمی و فرهنگی انتخاب شدند. امسال از چهره های تکراری خبری نبود.