به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیت الله سبحانی گفت: بنا نیست که هر دولت جدیدی بر سر کار آمد افراد صالح را بردارد، اگر می خواهد عوض کند، باید به جای صالح، اصلح را انتخاب کند.

این مرجع تقلید در درس خارج اصول خود با اشاره به نامه امام علی (ع) خطاب به اشعث بن قیس فرماندار حضرت در آذربایجان که اموال را حیف و میل می کرد، اظهار کرد: آن حضرت فرمودند که فرمانداری، استانداری، و حیف و میل کردن اموال، غذای پر چربی برای تو نیست، این امانت الله است که به تو سپرده شده است.

وی با بیان این که « فرمایش امام علی (ع) ، تعبیر جامعی است» گفت: وزیر، وکیل، مسوول همه باید بدانند هرچیزی که در اختیارشان گذاشته می شود غذای پر چرب و نرم نیست که هرجور که بخواهند بخورند، این امانت الله است.

وی ادامه داد: از خبر عزل آقای دانشجو خیلی ناراحت شدم، ایشان مردی بسیار متدین، با فکر و دارای خدمات درخشنده ای بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد افزود: تفکیک جنسیتی از خدمات آقای دانشجو در دانشگاه آزاد بود، البته قبل از این رییس دانشگاه علامه طباطبائی نیز تفکیک جنسیتی را در دانشگاه انجام داده بود. تفکیک جنسیتی در دانشگاه، خدمت اسلامی بود.

آیت الله سبحانی با بیان این که « خیلی از بی عفتی ها از همنشینی دختر و پسر است» گفت: ما در جامعه دچار بی حجابی، بدحجابی و بی عفتی ها هستیم که سرچشمه آن قرارگرفتن دو جنس مخالف در کنار هم است.