به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، در شاخه تار نوازی هفتمین جشنواره موسیقی جوان که در هر سه گروه سنی « الف (۱۰ تا ۱۵) » ، « ب (۱۶تا ۲۱ سال) » و « ج (۲۲ تا ۲۷ سال) » نوازندگانی چون مازیار آذرشب، پیمان اکبری، ستاره توحیدی، آرین طوفانی، روژان مشیری پور، محمدعلی نکیسایی، رضا ابراهیمی کلاریجانی، امیر احدی، آرمان توکلی، میثم ثقفی، مسعود خادمی اسلامی، خورشید دادبه، علی رضا عقیقی، هومن قنبری ایلخچی، گلناز خلیلی، گلشن دانش مزیان، محمد ذاکر حسین، شایسته ررفیعیان، کیارش روزبهانی، شاهین صفایی، معین مجتهدین یزدی و سینا کیشانی فراهانی حضور داشتند تارای ۱۱ ساله همدانی موفق شد ضمن عنوان نخست در رده سنی خود به عنوان ستاره جشنواره هفتم معرفی شود.

اهدای جایزه دو میلیونی جشنواره توسط تارای همدانی به کودکان سرطانیدر آیین پایانی این جشنواره علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ، حمید شاه آبادی، علی رضا پاشایی (سرپرست دفتر موسیقی) ، هومان اسعدی و علی ترابی (دبیران جشنواره) و همچنین هنرمندانی چون حسین علیزاده، شهرام ناظری، رامبد صدیف، مجید کیانی، داریوش طلایی، کیخسرو پورناظری، صدیق تعریف، علی قمصری، سعید شریفیان، رشید وطن دوست، رازمیک اوهانیان و بسیاری از اهالی موسیقی حضور داشتند که تارا پیراینده جایزه خود و تندیس ستاره این جشنواره را از بزرگان موسیقی ایران دریافت کرد.

اتفاق جالب توجه این جشنواره اهدای دو میلیون تومان جایزه تارا به کودکان سرطانی بود که با عکس العمل بسیار ویژه معاون وزیر ارشاد، اساتید و بزرگان موسیقی ایران و همچنین حضار در تالار وحدت تهران همراه شده بود.

در پایان این مراسم علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از اعطای جایزه ویژه ای به تارای ۱۱ ساله همدانی خبر داده که تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

* نابغه موسیقی همدان چشم انتظار هدیه و قول معاون وزیر ارشاد

تارای ۱۱ ساله یکی از هزاران نخبگان همدانی است که در گوشه و گوشه پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در رشته های مختلف حضور دارند و اینها گوشه ای از اتفاقاتی بود که جامعه خبری استان و حتی مسئولان دست اندرکار فرهنگ، ارشاد و هنر استان همدان هیچ اطلاعی از آن نداشته اند.

این هنرمند نابغه همدانی در مراسم ترحیم استاد شهناز که در اصفهان برگزار شد از سوی مسئولان ارشاد و موسیقی استان دعوت شده بود تا ضمن نقل مکان به این شهر مراحل فراگیری موسیقی و تار خود را در اصفهان و زیر نظر اساتید این استان پیگیر باشد.

همچنین به پیشنهاد مسئولان فرهنگی اصفهان تارا به عنوان میهمان ویژه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که در مهرماه به میزبانی این شهر برگزار خواهد شد، دعوت شده است.

تارای ۱۱ ساله به همراه پدر و مادر خود سال هاست در شهر ما سکونت دارد و وقتی از همدان نامی برده می شود با حس کودکانه خود همدانی بودنش را به رخ می کشد و موفقیت خود در رشته تار را مدیون خانم ستارزاده و فرشاد خزایی در همدان می داند.

این نابغه موسیقی همدان در حال حاضر زیر نظر محمدرضا لطفی و حسین علیزاده از اساتید برجسته و صاحب نام تار کشور تمرینات خود را انجام می دهد.

ظهور و کشف یک استعداد دیگر در عرصه هنر در استان همدان شاید فتح بابی باشد تا مسئولان فرهنگی همدان برای رشد و کمک در راه موفقیت این نوجوان ۱۱ ساله که به اعتراف اساتید موسیقی ایران نابغه تارنوازی در ایران شناخته شده است کمر همت را ببندند تا شاهد مهاجرت و رفتن تاراها و امثال این هنرمندان از همدان به استان های دیگر نباشیم.