به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید تقی نوربخش در پاسخ به این پرسش که سرنوشت قطع شدن بیمه اعضای صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان به کجا ختم شد، اظهار داشت: بیمه اعضای صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان قطع نشده و ما در این زمینه اطلاعیه ای هم دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پس چرا عنوان می شود بیمه اعضای صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان قطع شده است، افزود: به هر حال کسانی که از این مسیر بیمه شده اند باید هزینه بیمه خود را بپردازند بنابراین به دلیل بدهی صندوق بیمه شدگان به سازمان تامین اجتماعی، از پذیرش افراد جدید برای بیمه شدن خودداری شده است ولی امروز (یکشنبه ۳۱ شهریور) در این رابطه جلسه ای داریم تا مسئله را حل کنیم.

به گزارش تسنیم، مهدی شجاعی؛ مدیر صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان ضمن تایید این خبر که همچنان بیمه اعضای این صندوق قطع شده، به رسانه ها عنوان کرده است: بدهی صندوق چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است که طی پیگیری های ما در دولت قبلی، رییس جمهور سابق دستور پرداخت این مبلغ را از طریق معاون اول خود صادر کرد. این یعنی طرف حساب سازمان تامین اجتماعی دولت است، نه صندوق و نه یک شخص!

وی با تاکید بر غلط بودن این اقدام از نخست، ادامه داد: بدهی ادارات و سازمان های دولتی به سازمان تامین اجتماعی، رقم بسیار درشتی است و طبق دستور رئیس جمهور سابق، بدهی صندوق نیز به بدهی دولت اضافه شده. بنابراین چرا سازمان تامین اجتماعی باید بیمه اعضای این صندوق حمایتی را قطع کند درحالی که بیمه سایر ادارات و سازمان های دولتی با وجود بدهکاری هایشان هرگز قطع نشده است؟ !

جالب این جاست که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تاریخ ۲۷ شهریور ماه در حاشیه نشست علنی جلسه هیات دولت درباره بحث قطع شدن بیمه خبرنگاران، روزنامه نگاران و هنرمندان گفته بود: با علی ربیعی وزیر کار صحبت کردم و قرار شد مشکلات موقتاً حل شود. این بیمه توسط صندوق حمایت انجام می شده است و طبیعی است که وقتی صندوق حمایت مبلغ مورد طلب سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت نکرده است این بیمه قطع می شود. اما امروز من مسئله را پیگیری کردم و قرار شد موقتاً این مسئله حل شود، در حال حاضر ۶۰ هزار خانواده هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار باید مطابق قانون، بیمه خود را از طریق صندوق حمایت از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان دریافت کنند.