به گزارش پارس ، دکتر رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: اتفاق جالبی که در جلسه روز گذشته شورا و به هنگام انتخاب نمایندگان شورا برای کمیسیون ماده ۱۰۰ رخ داد، این بود که هر یک از دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب، ۵ نماینده را برای این کمیسیون معرفی کردند و همه آنها نیز آرای ۳۱ عضو شورا را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ شامل ۱۰ شعبه است که در هر شعبه باید نماینده ای از شورا حضور داشته باشد، افزود: اتفاق جالبی که در جلسه روز گذشته شورا رخ داد، این بود که اعضای شورا پس از وقت تنفس، پیشنهاد دادند هر یک از دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب شورا ۵ کاندیدا برای کمیسیون ماده ۱۰۰ معرفی کند که پس از اینکه هر ۱۰ نفر معرفی شدند، ۳۱ عضو شورا به تمامی این کاندیداها رای دادند و آنها را انتخاب کردند.

حافظی تاکید کرد: این تصمیم و رای گیری، نشانه ای از وفاق و همدلی شوراست و نشان داد که می توانند به دور از نگرشهای سیاسی، در کنار یکدیگر به برنامه های شورا بپردازند.

عضو شورای شهر تهران، از صداو سیما و سایر رسانه ها خواست که مسائل حاشیه ای انتخاب شهردار تهران را فراموش کنند و به آن دامن نزنند.

وی در ادامه به رای گیری شورا برای انتخاب نمایندگان در شوراهای تهران، ری و شمیرانات اشاره کرد و افزود: برای شورای تهران ۵ نفر کاندیدا شدند که مهدی چمران ۱۸ رای، احمد مسجدجامعی ۱۷ رای، پرویز سروری ۱۶، عبدالمقیم ناصحی ۱۵ و محمد حقانی نیز ۱۲ رای کسب کردند. به این ترتیب ۳ نفر اول (چمران، مسجدجامعی، سروری) که بیشترین رای را آورده اند، برای شورای تهران برگزیده شدند.

حافظی همچنین به نمایندگان شورا برای شمیرانات اشاره کرد و گفت: معصومه آباد ۲۰، مرتضی طلایی ۱۶، رحمت الله حافظی ۱۶، عبدالحسین مختاباد ۱۴ و محسن سرخو ۱۴ رای آوردند که ۳ نفر حائز بیشترین رای (آباد، طلایی، حافظی) به عنوان نمایندگان شمیرانات معرفی شدند.

عضو شورای شهر تهران به ۴ کاندیدای شورا برای شهر ری اشاره کرد و افزود: ابوالفضل قناعتی ۲۳ رای، علیرضا دبیر ۲۲، محسن پیرهادی ۲۲ و هادی ساعی ۲۰ رای آوردند که ۳ نفر اول به عنوان نمایندگان شورای ری برگزیده شدند.

حافظی همچنین در ارتباط با معرفی خزانه دار شورای شهر تهران نیز گفت: با توجه به نظراتی که در این خصوص وجود داشت، قرار شد برای انتخاب خزانه دار شورا مطالعه بیشتری انجام شود.