به گزارش پارس ، محسن سرخو در گفتگو با فارس گفت: یکی از مهمترین اهدافی که توسط اعضای شورای چهارم دنبال می شود، بحث توسعه مشارکت های مردمی در اداره امور شهر و تقویت شورایاری ها و همچنین تقویت سازمان های مردم نهاد یا همان NGO ها است.

وی ادامه داد: به این ترتیب در مدیریت محلات و رفع مشکلات شهر تهران می توانیم مردم را هر چه بیشتر مشارکت دهیم. امیدواریم به سمت و سویی حرکت کنیم که در آینده نه چندان دور، اکثر مشکلات محلات و مناطق در همان نقاط و توسط خود مردم و با کمک و همکاری شورا و شهرداری قابل حل و فصل شدن باشد تا ما کمترین تردد و سفر شهری را برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.

سرخو افزود: در این راستا اقدامی که می تواند بسیار موثر واقع شود، بحث الکترونیکی کردن ارتباطات است که پیش بینی ما برای آینده، تهران به عنوان یک شهر کاملا الکترونیک است. وقوع این تحول منجر به کاهش سفرهای شهری و به تبع آن کاهش ترافیک، آلودگی هوا، هزینه های حمل و نقل و… می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد کمیسیون شورایاری در شورای شهر خبر داد و گفت: ما پیش نویس طرحی را برای تعریف کمیسیون ها تهیه کرده ایم که در آن، تشکیل کمیسیون مشارکت های مردمی و شورایاری ها را پیش بینی کرده ایم.

وی تاکید کرد: ایجاد این کمیسیون، اهمیتی را که شورا برای این موضوع قائل است، نشان می دهد و انشاء الله سعی می کنیم با حضور در محلات و مناطق و جلسات مشترک با شورایاری ها، مشکلات آنان را از نزدیک مشاهده و تلاش در رفع آن کنیم و هر چه بیشتر امور را به خود مردم واگذار کنیم.

سرخو درباره نقش شهرداری در تقویت شورایاری ها گفت: شهرداری می تواند نقش بسیار موثری در این موضوع داشته باشد و کمک کند تا شورایاری ها نقش پررنگ تری در اداره امور شهر داشته باشند. به این ترتیب، بار سنگینی از دوش شهرداری برداشته می شود و مدیریت شهری می تواند روی امور کلان متمرکز شود که شاید از عهده شورایاری ها برنیاید.

عضو شورای چهارم شهر تهران همچنین گفت: واگذاری امور اجتماعی در زمینه مسائلی چون ناهنجاری های اجتماعی، اعتیاد و… به شورایاری ها می تواند در رفع این مشکلات با مداخله خود مردم بسیار موثر باشد.

وی در پایان درباره نقش دولت در تقویت شورایاری ها گفت: دولت، وزارتخانه های مختلف و دستگاه هایی که متولی امور اجتماعی هستند، می توانند به تقویت شورایاری ها بسیار کمک کنند و بخشی از وظایف و تکالیف خود را به تشکل های مردم نهاد، شورایاری ها، شورای شهر و شهرداری واگذار کنند تا به این ترتیب هم به کوچک کردن تشکیلات خود و کاستن از بار وظایفشان کمک کرده باشند و هم به با تقویت مشارکت مردمی در اداره شهر و کشور، مشکلات را به شیوه بهینه و با استفاده از منابع و ظرفیت های مردمی حل کنند.