به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی که قرار است به زودی کنسرت « حریف خزان» را به روی صحنه ببرد. درباره اجرای پیش رو گفت: اصلی ترین دلیل اجرای قطعات این آلبوم اقبال عمومی مخاطبان است.

او ادامه داد: یکی از ارکان مهم پویایی موسیقی در هرجامعه ای اجرای زنده و کنسرت است. اینکه بخشی از کنسرت تحت تاثیر صدابرداری و مسائل مالی است، برای من صرفا یک حاشیه است که قطعا مهم نیز محسوب می شود.

قربانی اظهار کرد: وقتی این آلبوم با اقبال عمومی مواجه شد مخاطبان تقاضای این را داشتند که این قطعات را در کنسرت و از نزدیک بشنوند و حتی برایم جالب بود که در کنسرت وین مخاطبان قطعات آلبوم را می شناختند و حتی قطعه « ارغوان» را با من هم خوانی می کردند.

این هنرمند یادآورشد: یکی از وظایف موزیسین ها این است که برای مخاطبان شان کنسرت های خوب برگزار کنند و استانداردها را در آن رعایت کنند. استانداردهایی که شاید کمتر شاهد آن بوده ایم.

وی افزود: در سال جاری تعداد قابل توجهی کنسرت برگزار شد اما این در حالی بود که بیشتر آنها با استانداردها فاصله زیادی داشتند و یکی از دلایلی که من اصرار داشتم. کنسرتم در تالار وحدت باشد رعایت همین استانداردها بود چرا که امکانات اولیه آن مثل نور، صدا و آکوستیک سالن مناسب است.

قربانی در همین باره اضافه کرد: تالار وحدت از قدیم گروه خاصی داشته است، فکر می کنم سایر سالن ها بیشتر جنبه نمایش دارند. ما هم تمام تلاشمان را کرده ایم تا یک کنسرت خوب ارائه دهیم.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: اجرای آنسامبل با ساز ایرانی کمی در کشور کم فروغ بوده است که دلیلش کیفیت نامطلوب اجراهایی است که در این چند وقت شاهد بودیم و در واقع شان و منزلت موسیقی ایرانی را حفظ نمی کند.

او همچنین درباره این موضوع گفت: متاسفانه این اتفاق خوبی نیست اما از طرف دیگر نباید منکر موسیقی ارکسترال هم شد. هیچ کس در ایران اندازه من سابقه خواندن کارهای ارکسترال را ندارد و بسیاری از دوستان که امروز رهبری ارکستر انجام می دهند من افتخار داشتم که در اولین کارهایشان در کنار آنها باشم.

وی افزود: خوشحالم که چنین جریانی شکل گرفته است و نشان می دهد که اقبال عمومی از چنین موسیقی زیادی است.

این موسیقی هم باید نقش خود را نشان دهد و بازتابش را در جامعه ببیند.

علیرضا قربانی بخش دیگری از سخنانش را به اقدام صدا و سیما مبنی بر نشان ندادن تصویر ساز اختصاص داد و گفت: رادیو تلویزیون در زمینه موسیقی و نشان ندادن ساز ها عملکرد خوبی ندارد و ضررش را خواهد دید چرا که در کشور صدها هزار نفر به صورت حرفه ای یا غیر حرفه ای ساز می نوازند و ممکن است این موضوع به گونه ای دیگر بروز کند. این کاش صدا و سیما منطقی تر فکر می کرد تا کار به اینجا کشیده نمی شد.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری که صبح ۲۳ شهریور ماه در خانه هنرمندان برگزار شده بود، مهیار علیزاده در سخنانی مطرح کرد: پس از استقبال از آلبوم موسیقی « حریق خزان» و اجراهای موفق در خارج از کشور برآن شدیم که کنسرتی را هم در ایران داشته باشیم و با توجه به اینکه من در ایران زندگی نمی کنم بهترین زمان را برای کنسرت در این تاریخ دانستم.

آهنگساز آلبوم « حریق خزان» اظهار کرد: در این کنسرت یک ارکستر ۴۵ نفره با گروه کر هنرنمایی خواهند کرد و قطعاتی از این آلبوم به همراه چند کار جدیدم اجرا خواهد شد.

او اظهار امیدواری کرد: تا کنسرت پیش رو دارای اجرایی استاندارد و مطلوب بوده و برای مخاطبان لذت بخش باشد.

وی افزود: در این کنسرت ارکستر « آهنگ اشتیاق» روی صحنه حضور میابند اما از آنجا که تعداد نوازندگان این گروه کم است گروه دیگری از نوازندگان نامی کشور با ما همکاری خواهند کرد.

مهیار علیزاده تاکید کرد: تیم ما هرچند کوچک اما قوی است که در راه تعالی موسیقی ایران قدم برمی دارد.

تهیه کننده کنسرت نیز بیان کرد: شرکت باربد هیچ گاه مسائل اقتصادی را در اولویت قرار نداده است و برای چنین اجرایی که می شد با ۲۰ نوازنده هم آن را برگزار کرد از یک ارکستر بزرگ استفاده کرده است که سعی کرده ایم کارمان با استانداردهای روز مطابقت داشته باشد.

حمید اسفندیاری افزود: برای این کنسرت تالار وحدت انتخاب شده است تا شرایط برای اجرا مساعد باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: فکر می کنم روزهای بهتری برای مخاطبان موسیقی در راه باشد.

کنسرت « حریق خزان» ۳،۴، ۵،۷ و ۸ مهرماه در تالار وحدت برگزار می شود.