به گزارش پارس ، پرویز سروری در گفت وگو با فارس، درباره انتخاب شهردار در جلسه امروز شورای شهر گفت: رقابت فشرده ای بین دو گزینه اصلی شهرداری وجود داشت و برنامه های هر دو ارائه شد. البته ما قبلا برنامه ها را گرفته بودیم و مطالعات بیشتری روی آنها انجام داده بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به کارنامه عملی که از قالیباف سراغ داشتیم، برآوردمان این بود که وی برای مدیریت شهر تهران بهترین فرد است. الحمدلله نمایندگان مردم هم همین نظر را داشتند و ایشان را با ۱۷ رای انتخاب کردند.

سروری افزود: من معتقدم و قبول دارم که این انتخاب، سیاسی بود و از نگرانی های عمده من برای آینده تهران این است که شورای شهر به صورت دو قطبی اداره شود. بعضی از اعضای شورا به نظرم واقعا با دید کارشناسانه به شهردار تهران نگاه نکردند، بلکه احساسشان این بود که در این شرایط برای تامین منافع سیاسی، انتخاب گزینه خودشان مناسبتر است.

عضو شورای شهر با ابراز نگرانی نسبت به آینده شورا هشدار داد: به نظرم ما در فرایند نگران کننده ای قرار گرفته ایم که آینده خوشی را بازگو نمی کند، مگر اینکه همان شعری که آقای مسجدجامعی در جلسه امروز درباره همدلی و صمیمیت خواندند، سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد و من و تو « ما» شویم و با نگاه کارشناسانه شهر را اداره کنیم. من امیدوارم از این به بعد تلاش کنیم رأیمان به نگاه کارشناسانه و منافع شهر باشد.

سروری درباره گفته منسوب به او که انتخاب محسن هاشمی منجر به انحلال شورا می شود، گفت: من نگفتم انتخاب محسن هاشمی منجر به انحلال شورا می شود، بلکه گفتم ما نباید به انتخابی دست بزنیم که تنش ها و چالش های سیاسی را توسعه دهد.

وی افزود: از آنجا که شخصیت محسن هاشمی یک شخصیت سیاسی است، این نگرانی را داشتیم که چالش های سیاسی در تهران با انتخاب ایشان وسعت یابد و زمینه خروج شورای شهر از ریل متن به حواشی را فراهم سازد.

این عضو شورا در پایان درباره احتمال انتصاب محسن هاشمی به عنوان مدیر یکی از زیرمجموعه های شهرداری به ویژه در بخش حمل و نقل گفت: اینکه از آقای محسن هاشمی در زیرمجموعه های شهرداری به ویژه در بحث حمل و نقل و مترو استفاده می شود یا خیر را باید از آقای قالیباف پرسید.