به گزارش پارس به نقل از تسنیم، کمبود مدرسه در پروژه های مسکن مهر موضوعی است که از سوی ساکنان شهرک های مسکن مهر مورد اعتراض قرار گرفته است به گونه ای که کمبود مدرسه باعث دو شیفته شدن مدارس در پروژه های مسکن مهر شده است.

بر اساس توافقنامه ای که بین وزارتخانه های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی منعقد شده است مقرر شده در شهرهای جدید و پروژه های مسکن مهر واحدهای آموزشی و پرورشی به صورت مشارکتی از سوی این دو وزارتخانه احداث شود که بر این اساس اختصاص زمین و اجرای پروژه تا مرحله اسکلت بندی و سقف گذاری بر عهده وزارت مسکن بوده و ادامه مسیر باید از محل اعتبارات عمرانی استانی وزارت آموزش و پرورش تأمین می شود که این روند این روزها در شهر پرند با مشکل مواجه شده است.

اما در آستانه مهر نگرانی هایی از سوی ساکنان مسکن مهر پرند مبنی بر کمبود مدرسه با آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می شود.

علی نبیان مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران درخصوص افتتاح مدارس جدید در آستانه مهر ۹۲ در پرند به خبرنگار اجتماعی تسنیم گفت: هم اکنون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اقدام به تکمیل ساخت ۴ مدرسه ای کرده که از سوی شرکت عمران شهر پرند واگذار شده است که کار ساخت دو پروژه به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته و دو مدرسه دیگر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی افزود: ۱۴ فضای آموزشی در پرند پیش بینی شده است که تلاش می کنیم ۴ فضای آموزشی تا مهر ماه آماده و تحویل آموزش و پرورش شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه با ساخت و بهره برداری این پروژه ها بالغ بر ۱۱۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع به فضاهای آموزشی استان تهران افزوده می شود، گفت: ۶۸ پروژه آموزشی با ۷۶۲ کلاس همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان تهران افتتاح می شود.

نبیان بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید در استان تهران جمعا ۶۸ پروژه در قالب ۷۶۲ کلاس درس و با مساحت ۱۳ هزار و ۴۷۰ متر مربع به فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی استان تهران اضافه می شود که از این تعداد ۶ مدرسه در بهارستان، ۶ مدرسه در اسلامشهر، ۲ مدرسه در پاکدشت، ۵ مدرسه در شهریار و ۵ مدرسه در شهرری برای مهر ۹۲ افتتاح می شود.