به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه معاونین امنیتی و سیاسی دادستان کل که صبح امروز در کاخ دادگستری برگزار شد، اظهارداشت: این مراسم جهت تقدیر و تشکر از دو مدیر خوب و متعهد برگزار شده است همچنین در این مراسم از قاضی سراج که سالیان سال در سنگری از سنگرهای این نظام خالصانه و بی ادعا تمام توان خود را در جهت انجام وظیفه به کار گرفت، تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه اعلام آمادگی می کنیم تا با مدیر دیگری از مدیران پاک و دلسوخته نظام همکاری داشته باشیم تصریح کرد: بختیاری جزء مدیران وظیفه شناس، وقت شناس و دلسوز بوده است و با همین روحیات حضور در این سمت را قبول کرده است.

محسنی اژه ای تصریح کرد: قوه قضائیه با عنوان یک قوه از سه قوه نظام جمهوری اسلامی و به دلیل جایگاه و مرتبه ای که دارد در مسائل سیاسی امنیتی نقش موثری دارد و نقطه اتصال دستگاه قضاء با مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی کشور، دادستانی کل کشور است. از طرفی قوه قضائیه در عین حال که یک قوه مستقل است و اساس کار او را قضاء تشکیل می دهد اما نمی تواند نسبت به مسائل سیاسی، امنیت داخلی و خارجی، و مسائل فرهنگی و اجتماعی بی تفاوت و بی نظر باشد.

وی ادامه داد: دادستان کل کشور با حضور در شورای امنیت کشور که جلسات آن به صورت مستمر در طول سال برگزار می شود، نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و امنیتی نقش فعالی دارد. همچنیثن در جریان تأسیس احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی، دادستانی کل کشور ضمن عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ انجام وظیفه می کند و در جهت تاسیس یک حزب و گروه سیاسی و نظارت بر عملکرد آنها نقش موثری دارد.

وی با اشاره به نقش دادستانی در انتخابات گفت: دادستانی کل کشور در یکی از مسائل مهم سیاسی کشور که همان انتخابات است نقش ویژه ای دارد و در طول بیش از ۳۰ سال، دادستانی به نمایندگی از قوه قضائیه در مراحل مختلف انتخابات حضور داشته است. دادستانی چه در تبلیغات ریاست جمهوری و چه در هماهنگی با وزارت کشور و سایر دستگاه ها در برپایی انتخابات سالم و پرشور فعالیت داشته است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان ینکه پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات به امر ریاست قوه قضائیه به دادستانی کل کشور محول شده است یادآور شد: همچنین دادستانی به نمایندگی قوه قضائیه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور که در طول سال و به دور از وقفه جلسه داشته، فعالیت کرده است.

وی خطاب به بختیاری گفت: جناب بختیاری به اذعان همه کسانی که شما را می شناسند شما فردی دلسوز، متواضع و وقت شناس هستید. من یاد ندارم که در طول آشنایی بیش از ۲۰ سال با بختیاری، ایشان در جلسه ای دیرتر از وقت خود حاضر شده باشند یا کاری که بر عهده اش بوده را به سرانجام نرسانده باشد و حقیقتاً با مسئولیت های مختلفی که در گذشته داشته امروز با این سن و با توجه به شرایط جسمانی فعلی ایثار کرده و این مسئولیت را پذیرفته است.

اژه ای گفت: امیدوارم بختیاری بهتر از گذشته و بیش از پیش نسبت به انجام وظایف خود در جهت تقویت مسائل حقوقی و اصولی کار کند. در شرایط کنونی که کشور نیازمند، تعامل، همفکری، بصیرت و اگاهی به جریان های سخت و نرم دارد باید با تعامل و هماهنگی با دیگران بتوانیم فعالیت های خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

وی خطاب به بختیاری گفت: شما به لحاظ مسئولیت هایی که در قوه قضائیه و مجریه داشته اید با همه امور آشنایی دارید، مسئولین را می شناسید و با سیاست های کلی نظام آشنا هستید اما در عین حال نیاز به مشورت و مطالبه تدبیر در مسائل نیاز اصلی است و هوشیاری و بصیرت و با توجه به پیچیدگی های مسائل امنیتی در مسائل، هوشیاری و بصیرت ضروری است.