به گزارش پارس به نقل از فارس، رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که می دانید برابر قانون اولین وظیفه شورای شهر بلافاصله بعد از رسمیت و انتخاب هیئت رئیسه شورا، انتخاب شهردار است.

وی تصریح کرد: نخستین جلسه شورای چهارم هفته گذشته برگزار شد و در آن رئیس و هیئت رئیسه انتخاب شدند و در واقع گام اول از وظایف شورا برداشته شد.

تقی پور ادامه داد: تکلیف بعدی اعضای شورا، انتخاب شهردار است و مسجد جامعی رئیس شورا اعلام کرده است که در جلسه امروز انتخاب شهردار در دستور کار شورا قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: جلسه امروز با حضور ۳۱ عضو رأس ساعت ۹ و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شده و اولین دستور این جلسه تعیین شهردار تهران است.

تقی پور ادامه داد: طی حدود سه ماه از زمان انتخابات گزینه های مختلفی برای شهرداری بررسی شده و عزیزان در محافل غیر رسمی حضور یافتند و برنامه های خود را اعلام کردند که بین ۱۸ تا ۲۱ نفر در این فرآیند بررسی شده اند.

وی اضافه کرد: برابر قانون هر کسی می خواهد نامزد شهرداری شود باید ۵ نفر از اعضای شورا نامزدی وی را کتبا یا شفاها اعلام کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این جلسه بیش از ۵ نفر از اعضای شورای شهر آقایان قالیباف و هاشمی را به رئیس جلسه معرفی کردند و قرار شده هر دوی این کاندیداها در جلسه حاضر شوند و به مدت نیم ساعت برنامه های خود را به صورت رسمی علام کنند.

وی تأکید کرد: بعد از اعلام برنامه ها اعضای شورای شهر وارد رأ ی گیری می شوند ضمن اینکه هیئت رئیسه تصمیم گرفته امروز شهردار انتخاب شود و اگر جلسه طولانی شد، جلسه قطع نمی شود.

تقی پور افزود: بر حسب تصمیم هیئت رئیسه چنانچه جلسه طولانی شود، جلسه قطع نخواهد شد و رئیس تنفس اعلام می کند و این در حالی است اگر جلسه امروز تا شب هم طول کشید همانند جلسات مجلس تا فردا صبح و تا انتخاب شهرداری جلسه ادامه خواهد داشت.