به گزارش پارس ، سرهنگ محمدرضا مقیمی در گفت وگو با ایسنا، مقیمی با بیان اینکه قرار نیست با ایجاد پلیس اقتصادی فضای اقتصاد و پول پلیسی شود، گفت: ما در راستای پیشگیری و پیش بینی از جرایم اقتصادی وارد عمل می شویم و بر این باور هستیم که پلیس با ایجاد، حفظ و گسترش امنیت بسترهای اقتصادی از طریق شناسایی آسیب ها، چالش ها و سالم سازی بسترهای فعالیت های اقتصادی با مشارکت سازمان ها و موسسات اقتصادی به دور از جنجال آفرینی می تواند مثمر ثمر باشد.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به منتقدانی که عنوان داشتند فضای اقتصاد پلیسی می شود، گفت: در اغلب کشورها، پلیس مالی یا اقتصادی با اختیارات قانونی وجود دارد و حضور پلیس هیچ آسیبی بر اقتصاد آنها نزده است اگر پلیس با قانون و اختیارات مشخص تشکیل شود، هیچ اشکالی بوجود نخواهد آمد و مگر آنجایی که در فضای اخلال ارز وارد شدیم، فضا پلیسی شد؟ یا آنجایی که صاحب ارز (بانک مرکزی) از ما خواست که وارد فضا شویم و به آن کمک کنیم، فضا پلیسی شد؟ که باید پاسخ این سئوالات را از منتقدان بپرسید.

پلیس در امر اقتصاد اهل کوتاه آمدن و زد و بند نیست

در فضای اقتصادی برخورد خشن کاملا مردود است

مقیمی با بیان اینکه پلیس در امر اقتصاد اهل کوتاه آمدن و زد و بند نیست، گفت: پلیس اقتصادی شفاف، علمی و بر اساس مستندات و اطلاعات عمل می کند و اغماضی در برخورد با متهمان اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه در فضای اقتصادی برخورد خشن کاملا مردود است، گفت: در فضای برخورد با متهمان اقتصادی حتی یونیفرم هم دیده نشده است، چه برسد به واحد گشتی یا باطوم. چرا که معتقدیم ما در بحث جرایم اقتصادی با جرم (یقه سفید) روبرو هستیم و مجرمان اقتصادی افرادی هستند که از علم و آگاهی بیشتری نسبت به سطح عمومی جامعه برخوردارند و از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردارند و پلیس سعی دارد در برخورد با این افراد، شان مجرم را رعایت کرده و شما نمی توانید مجرمی را پیدا کنید که از رفتار پلیس ناراحت باشد، چرا که شان و جایگاه آنان رعایت شده است.