به گزارش پارس ، به نقل ازفارس همایش بین المللی « اتحادیه جهانی زن مسلمان» صبح امروز (۱۶ شهریور) با حضور لاله افتخاری دبیر همایش، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب درامور جهان اسلام و جمعی از پژوهشگران و سفرای کشورهای اسلامی از جمله تونس، پاکستان، کانادا، ترکیه و فعالان حقوق بشر در هتل پارسیان آزادی آغاز شد.

آیت الله اراکی طی سخنانی با ابراز امیدواری از اینکه اتحادیه جهانی زن مسلمان می تواند مکتب فاطمه را در سراسر جهان اشاعه دهد، گفت: معروف است که زنان نیمی از جامعه بشرند اما در قرآن کریم و منابع دینی نقش زن بیش از این هاست چرا که بنیاد یک جامعه پاک به وسیله زنان پاک گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن دو نوع گزینش وجود دارد، توضیح داد: آنجا که گزینش فردی است گویا نقشی برای زن وجود ندارد ولی آنجا که گزینش خانوادگی و آل بیتی است در اینجا نقش زن برجسته می شود. سوره های آل عمران و آل ابراهیم در قرآن کریم نشانگر نقش برجسته بانوان است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه سلسله انبیاء از دامن پاک هاجر و ساره برخاسته است، گفت: این خاندان جایگاه تطهیر الهی و محور جهان اسلام و بشر هستند انبیاء آمدند تا جهان بشری را پاک کنند. شناخت اسلام از خانواده با شناختی که از فرهنگ سکولار غربی وجود دارد کاملا متفاوت است غرب جامعه را مجموعه افراد می شناسد نه مجموعه خانواده ها بنابراین زنان آنجا نیمی از جامعه می شوند اما اگر ما نقش زنان را در ایجاد خانواده ای پاک در اولویت بدانیم بیش از نیمی از جامعه می شوند.

وی در ادامه افزود: امروز مشکل اصلی جامعه بشر متلاشی ساختن خانواده ها و محروم کردن جامعه بشر از دامن های پاک است. غرب زنان را از خانه بیرون آورده و زن خانه دار را بیکار و معطل در جامعه معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جنایت ها و خونریزی های بزرگ، بیماری های اجتماعی و حتی جسمانی برخاسته از متلاشی ساختن جامعه است تأکید کرد: زن را بجای مرد نشاندن و مرد را به جای زن یک خیانت است. بری زنان اثرگذار جامعه بشری از مریم پاک گرفته تا خدیجه و حضرت زهرا (س) از یک سلسله پاک هستند، در طول تاریخ اسلام فرزندان حضرت زهرا بر علیه زشتی نفاق و ظلم مبارزه کردند بنابراین یک خاندان پاک جامعه بشر را پاک می کند. بنابراین اگر فرصت داده می شد که خاندان رسول اکرم نقشی را که باید در جامعه ایجاد کنند امروز ما جامعه ای اسلامی داشتیم که سراسر برادری بود.

وی با بیان اینکه جامعه امروز بشر نیازمند اخوت اسلامی است، گفت: مشکلات جامعه اسلامی به این دلیل است که اخوت اسلامی تبدیل به دشمنی شده، دشمنان جامعه اسلامی وقتی خیزش جوامع را در چند دهه اخیر با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیدند سعی در دشمنی و نفاق کردند.

وی با اشاره به سوره « هل اتی گفت: ما نیازمند جامعه ای هستیم که نمونه است و در این سوره معرفی شده، آنچه امروز دشمنان می خواهند نشان بدهند در جامعه اسلامی مقابل آن چیزی است که رسول اکرم معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: ما از همین جا از علمای عربستان سعودی، مصر، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی پیام وحدت را یادآوری می کنیم چرا باید در بوق اختلاف و فتنه بدمیم و بذر دشمنی ایجاد کنیم؟ چرا پس از ۶۰ سال از اشغال فلسطین بیانیه ها و اعتراضات در گلو خفه شده است؟

وی در پایان اظهار داشت: در نهایت ما معتقدیم خواهران و زنان مسلمان نقشی نه به عنوان نیمی از جامعه بلکه بنیاد جامعه دارند و گواه این امر بیانات امام خمینی در دوران انقلاب اسلامی است، نقشی که « اتحادیه جهانی زن مسلمان» در آینده جامعه می تواند ایفا کند برای همه جامعه تأثیرگذار است امیدوارم در این مسیر گام های بلندی بردایم.