به گزارش پارس ، عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی در گفت وگو با تسنیم، در خصوص وضعیت هوای کشور اظهار داشت: نقشه های پیش یابی نشان می دهد طی ۳ روز آینده برای شهرهای شمالی شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، ارتفاعات جنوب شرق و دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق متناوب و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا و جمعه در استان های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران تشدید می شود و در روز جمعه دمای هوا کاهش می یابد و همچنین از اواخر جمعه تا شنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل هشدار سریع و پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز و جمعه برای استان های قم، تهران و سمنان وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود و دمای هوای پایتخت در گرمترین به ۳۶ و در سردترین به ۲۵ درجه خواهد رسید.

امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که طی روز گذشته در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و از عصر امروز تا اواخر جمعه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و سپس گلستان بارش باران گاهی با رعد و برق و کاهش دما رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که بارش از اواخر امروز تا ظهر جمعه در استان گیلان و غرب استان مازندران از شدت بیشتری برخوردار باشد. همچنین طی روز شنبه وزش باد در بخش های شمالی خلیج فارس سبب مواج شدن دریا در این مناطق می شود.