به گزارش پارس به نقل از تهران پرس ، از هشت سال پیش که محمدباقر قالیباف به عنوان شهرداری تهران انتخاب شد، فعالیت های شهرداری تهران به ناگاه با ارتقای چشمگیری مواجه شد و هر روز بر گسترده این فعالیت افزدوه شد و پس از مدتی دیگر مردم عادت کرده بودند که هر روز خبر احداث خیابان، ایستگاه مترو، ورزشگاه یا فرهنگسرای جدیدی را بشوند. فعالیت های گسترده شهرداری در همه زمینه ها باعث شد که مردم به نوعی رضایت نسبی در خصوص عملکرد شهرداری داشته باشند و شاید به همین دلیل هم بود که محمد باقر قالیباف رای اکثر تهرانی ها در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری شد.

گسترش ایستگاه های مترو، احداث خطوط بی آر تی که باعث شد غرب تا شرق و شمال تا جنوب تهران به هم نزدیک شوند و همچنین معضل ترافیک نفس گیر میدان امام حسین تا میدان آزادی که یکی از علامت سوال های بزرگی بود که ذهن شهرداران دوره های گذشته تهران را به خودش جلب کرده بود، را اگر در کنار سایر عملیات عمرانی شهرداری و جمع اوری مکانیزه زباله های شهر بگذاریم، متوجه می شویم که چرا تهرانی ها تا به این اندازه از عملکرد هشت ساله قالیباف راضی هستند.

بی آرتی و نزدیک شدن تهرانی ها به هم

چندین سال پیش اینکه مسیر میدان آزادی تا میدان تهرانپارس در طول ۲۵ دقیقه قابل تردد باشد به  باور خوش بین ترین شهروندان تهرانی هم نمی رسید اما این روزها با گسترش خطوط بی ار تی مسافت میدان ازادی به تهرانپارس در یک خط به هم متصل شده و دسترسی ازشرق به غرب تهرانی ها به سادگی انکان پذری شده است. بی آر تی اما مدتی بعد گسترده تر شد و این روزها تمام معابر اصلی تهران لاین ویژه ای در اخیتار اتوبوس های تند رو بی آر تی قرار دارند تا عبور و مرور تهرانی ها راحت تر انجام گیرد.

گسترش ایستگاه های مترو

گسترش استگاه های مترو دیگر اقدامی بود که در دوره شهرداری قالیباف با اهتمام ویژه ای مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت در این سالها ایستگاه های بسیاری به فهرست مترو تهران اضافه شد  و مردم محله های بیشتری توانسته اند با استفاده از مترو تردد روزمره خود را تسریع کنند.

این روزها اما با افزایش اما و اگرهایی که در خصوص انتخابات جدید شهردار ها به گوش می رسد خیلی ها نگرانند که نکند محمد باقر قالبیاف دیگر شهردار تهران نباشد و با رفتنش رضایت مندی تهرانی ها از عملکرد شهرداری هم پایان یابد. تهرانی ها ترجیح می دهند به جای اینکه شهرداری تهران به عرصه ای برای آزمون و خطای مدیران شهری بدل شود، ، شهرداری که پیش از این امتحانش را پس داده بر راس امور شهرداری پایتخت بشنیند و روند رو به رشد تهران با شهرداری دوباره او ادامه پیدا کند.