به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست در مراسم تودیع و معارفه سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تشکر از دکتر ظریف، مدیران ارشد و همه خانواده های مطبوعات ورسانه ها اظهار داشت: بنده جلسه امروز را جمع شدن خانواده دستگاه دیپلماسی می دانم چرا که همه هدف واحدی را دنبال می کنیم و خدا را شکر می کنم تا این توفیق نصیب من شد تا حدود ۴۳ ماه بتوانم از حقوق ملی و منافع ملی کشورم حمایت کنم.

مهمانپرست تاکید کرد: کار سخنگویی و مرکز دیپلماسی رسانه ای وظیفه حساسی است و در حال حاضر که تغییرات بزرگی در سطح بین الملل و جایگاه ایران بیشتر است طبیعتاً دشمنی ها در عرصه افکار عمومی توسط دشمنان نظام اوج می گیرد.

وی تاکید کرد: این وظیفه دیپلماسی عمومی است که با کمک مردم و رسانه ها تصویر واقعی را نمایش دهند و نقش شما عزیزان و خبرنگاران بسیار در این زمینه اهمیت دارد و امیدواریم بتوانیم جایگاه دیپلماسی را تعیین کرده و ردیف بودجه ای نیز برای آن مشخص شود و مثل همانند سایر سازمان ها و ارگان ها کسانی بتوانند این مرکز را مورد حمایت قرار دهند.

وی تاکید کرد: بنده از زمانی که کار سخنگویی را آغاز کردم بیش از ۲۰۰ کنفرانس مطبوعاتی زنده و ۳۰۰۰ مصاحبه داشتم چرا که وظیفه ما این است تا فاصله مسئولین را در دستگاه سیاست خارجی با مردم کم کنیم چرا که به این موضوع نیاز داریم.

مهمانپرست تاکید کرد: در سال ۸۸ و بعد از وقایعی که اتفاق افتاد واقعا نقش خبرنگاران ما بسیار پررنگ بود و آنها با احساس وظیفه کارهای خود راانجام می دادند که این بسیار ارزشمند می باشد. ومن از همه همکارانی که در معاونت های مختلف همکاری کرده اند تشکر و قدردانی می کنم چرا که این کار حاصل همکاری همه بخش های وزارت خارجه است و باید در بحران های سخت ممکن است احساسات غلبه کند اما وظیفه دستگاه سیاست خارجی است که از منافع ملی دفاع کند و با کمک دوستان ما در وزارت خارجه این موضوع امکان پذیر خواهد شد.

رئیس مرکز دیپلماسی و رسانه ای سابق کشورمان تاکید کرد: همواره در بخش رسانه ای و دیپلماسی همکاران بسیار حرفه ای وجود دارند و سرکار خانم افخم نیز نتیجه این بیست و چند سال در این حوزه است و من نیز از تمامی دوستانمان اقای حسینی، سرمدی، قشقاوی و عراقچی که در این حوزه فعالیت می کردند تشکر می کنم چرا که این خانواده همواره سعی کرده تا کار خودش را به بهترین شکل انجام دهد و سخنگوی جدید یکی از افراد شایسته است که قبلا نیز رئیس اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه نیز بوده است.

مهمانپرست همچنین ضمن تبریک به جناب دکتر ظریف به دلیل استفاده مناسب از توانمندی خانم ها در وزارت امور خارجه افزود: امیدواریم همواره از ظریفت خانم ها استفاده شود و خانم های دیگر که توانایی های بالایی دارند بتوانند وارد این حوزه شوند.

مهمانپرست تاکید کرد: من همواره دوستان بسیار خوبی در حوزه رسانه پیدا کردم و بهترین لحظات زندگی ام زمانی بود که در کنار خبرنگاران بودم اگر توفیقی در کارمان بود با توکل به خدا و توسل به ائمه بود چرا که پاسداری از ملت بزرگ ایران کار بسیار سختی است و بنده خاطرات بسیاری را با خبرنگاران دارم که در فرصت های بعدی نیز بیان خواهم کرد.