به گزارش پارس ، عبدالله حاتم زاده امروز در گفت وگوی اختصاصی  با فارس در رشت با اشاره به جایگاه دانشگاه گیلان در کشور، اظهار کرد: اخیراً طبق ارزیابی های کلی وزارت علوم در زمینه های مختلف، دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور معرفی شد.

وی درباره رشد علمی دانشگاه گیلان تصریح کرد: دانشگاه گیلان در رشد علمی رتبه نخست کشوری را در ارزیابی ها کسب کرده است.

رئیس دانشگاه گیلان جایگاه این دانشگاه در بین دانشگاه هایی مانند تهران و شریف را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این مهم با همت و تلاش تمام اساتید و همکاران به دست آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان به لحاظ علمی رشد چشمگیری داشته است، تصریح کرد: تلاش ما این است که در زمینه های فرهنگی نیز بتوانیم رشد کنیم.

حاتم زاده خاطرنشان کرد: با وجود تمام کاستی ها و کمبودهای اعتباری و نقاط ضعفی که وجود دارد تلاش می کنیم دستاوردهای خوبی را کسب کرده و گام های موثری برداریم.

وی از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با راه اندازی ۶ رشته گرایش جدید در سال تحصیلی جاری در دانشگاه گیلان خبر داد.

این مسئول رشته های مذکور را در  مقطع دکترا شامل زیست شناسی، سیستماتیک گیاهی  و  روابط بین الملل عنوان کرد.

وی، متذکر شد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های مهندسی برق، قدرت گرایش سیستم قدرت ماشین های الکتریکی و الکترونیک قدرت و مهندسی برق الکترونیک گرایش دیجیتال، میکروالکترونیک و مهندسی نساجی گرایش ساختارهای نانولیفی است.

حاتم زاده، مقطع کارشناسی را علوم  رایانه  در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه گیلان ذکر کرد.