به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح اتاق های عمل چشم و بخش های جدید بیمارستان طرفه گفت: خوشحالم که اولین حضور من در دانشگاهی است که در آن تحصیل کرده ام و در حضور اساتیدی هستم که از آنها درس آموخته و هم دوره بوده ام.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی باید فداکاری کند گفت: در کنار این فداکاری جامعه پزشکی نیازمند احترام هستند، نمی شود انتظار فداکاری داشت و در مقابل تحقیر هم شد.

وزیر بهداشت افزود: دلیل این موضوع نقایص و کوتاهی است که همه ما خود را از آن بری می دانیم. امیدواریم در دوره جدید با کمک سازمان نظام پزشکی و انجمن های تخصصی دوره ای از همکاری را شروع کنیم و مشکلاتی که در حاشیه وجود دارد را رفع کنیم و گرفتاری ها را از درون به خارج از جامعه پزشکی ببریم. کلان تر نگاه کنیم و در عین حال مطالبات سلامت را بخواهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: به دلیل عدم تولیت سلامت مشکلات زیادی وجود دارد که مربوط به شخص و گروه نیست همه افراد در دهه های گذشته تلاش کرده اند اما سهم سلامت درست تعریف نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در بخش فرابخشی، دستگاه ها به وظیفه خود عمل نکرده اند و امیدواریم با هم افزایی در بخش ها بتوانیم به سهم سلامت دست یابیم یا حداقل در جهت احقاق حق مردم از طریق دولت و مجلس حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید مردم بیمه ای داشته باشند تا ارتباط بین پزشک و بیمار که به سوء رابطه در آن متهم هستیم و هیچ یک از پزشکان از این موضوع راضی نیستند را به حداقل برسانیم و برای همین نظام بیمه اصلاح شود.

وزیر بهداشت گفت: اگر پوشش بیمه ای مناسب وجود داشت نیازی به این ارتباط مالی نبود و دستگاه های نظارتی هم برای حفظ حرمت مردم باید تلاش کنند تا این نگاه به جامعه پزشکی نباشد.

خبرهای خوش دارویی

هاشمی گفت: هفته گذشته در زمینه مباحث دارویی جلسه ای را با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر نفت، رییس کل بانک مرکزی و دکتر نوبخت، معاون رییس جمهور و همچنین مسئولان ذی ربط در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

وی ادامه داد: به دنبال این جلسه در زمینه ساماندهی، طراحی و همچنین ایجاد آرامش دارویی تصمیماتی گرفته شد که ترجیح می دهم این خبرها را از زبان مسئولان مربوطه در سازمان غذا و دارو بشنوید، در مجموع منتظر ابلاغ این تصمیم ها هستیم