به گزارش پارس ، سعید نبی در گفت وگو با ایسنا گفت: آن چیزی که برای صداوسیما همواره مهم بوده، این است که برنامه هایی را ترتیب دهد که مخاطب را همیشه همراه خود داشته باشد.

وی افزود: شاید این که مطرح کنیم فقط خود تلویزیون سبب این مساله بوده که مخاطبانش در یک دوره ای ریزش کنند که حالا بخواهد با برنامه های خودش مخاطبانی را که ریزش کردند دریافت کند و مخاطب سازی هم بکند ایده درستی نباشد.

این تهیه کننده ادامه داد: عوامل زیادی در این مساله دخیل هستند، در دوره های مختلف فشارهای زیادی روی مملکت ما بوده است، این تلویزیون ۳۳ سالش است و مقطع به مقطع دارد تلاش می کند تا بتواند به ایده آل های خود و مردم دسترسی پیدا کند.

نبی خاطرنشان کرد: این تلویزیون اهل ریسک است، یک روز ریسکش جواب نمی دهد، یک روز جواب می دهد. این جواب دادن را می توانیم مثبت بدانیم و روی آن تأمل هم داشته باشیم، یعنی امروز که آن ریسک دارد جواب می دهد نباید خوشحال باشیم باید تأمل کنیم و مدام آن را بهتر کنیم، مخاطب خیلی حساس است.

پشت صحنه مناظره

تهیه کننده « مناظره» همچنین معتقد است: تلویزیون حداقل یکی - دو سال است که ایرادش را فهمیده، پاشنه ی آشیلش را پیدا کرده و می داند چطور می تواند مخاطب سازی را ادامه دهد و به فرهنگ جدیدی که مخاطب با آن همراه شده دسترسی یابد. امیدوارم که موفق شود و با گریه ها گریه نکند، با خنده ها خنده نکند و مسیرش را به صورت منطقی و هدفمند دنبال کند.

نبی در بخش دیگری از گفت وگوی خود درباره ی برنامه « مناظره» به خبرنگار ایسنا گفت: این برنامه حساسیت های خاص خودش را دارد، برنامه ای است که تا حالا به این شکل به آن پرداخته نشده است، این برنامه ادامه دهنده ی مناظره های سیماست اما شکل و فرمش با آن چه که در مناظره های انتخاباتی دیدیم بسیار متفاوت است.

او درباره برنامه « مناظره» افزود: شیوه ی برگزاری و اجرای آن برای ما دردسرهای خاص خودش را داشت اتاق فکرش جلسات متعددی را برگزار کرد و ما ساعت های زیادی درگیر این جلسات بودیم ؛ ضمن اینکه نظرات مختلفی وجود داشت، مناظرات مختلفی هم که در دنیا داشت برگزار می شد باید بررسی می شد تا با توجه به فرهنگی که داریم مدلش مدل ایرانی می شد یعنی آمیخته با تیپ، فرهنگ و آداب و رسوم ما می شد.

نبی ادامه داد: طراحی کردن این مدل خیلی زمان برد، ما سعی کردیم در برنامه اول یک اجرای واقعی داشته باشیم ؛ قطعا مناظره در برنامه ی دهم خود به همه ایده آل هایش خواهد رسید و من این قول را می دهم.

برنامه « مناظره» هر جمعه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه با پرداختن به موضوعات روز اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با اجرای مرتضی حیدری به روی آنتن شبکه یک می رود.