به گزارش پارس به نقل از برترین ها: سونی به طور رسمی اعلام کرد نسل بعدی کنسول بازی خود را در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ماه) در آمریکای شمالی و ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در اروپا عرضه خواهد کرد.

به گزارش برترین ها، به گفته خود سونی، از تاریخ عرضه کنسول پلی استیشن ۴ تا پایان سال جاری میلادی، ۳۰ بازی متنوع را عرضه خواهد کرد. از جمله این بازی ها می توان به نمونه های آپ دیت شده بازی های قبل همچون Shadowfall اشاره کرد.

تعدادی از این ۳۰ بازی نیز انواعی هستند که به طور اختصاصی برای پلی استیشن ۴ ساخته شده اند.

همان طور که در نمایشگاه بازی E۳ اعلام شده بود، کنسول پلی استیشن ۴ حدود ۳۹۹ دلار آمریکا قیمت دارد. به این مفهوم که یکصد دلار ارزان تر از رقیب مایکروسافتی خود یعنی ایکس باکس وان است.

سونی اعلام کرده است، کنترلرهای جدید سیستم روی همه نسخه های پلی استیشن ۴ نصب و ارایه خواهد شد.

از دیگر اخبار کنسول های سونی باید به کاهش قیمت کنسول دستی پلی استیشن ویتا اشاره کرد. این کنسول احتمالا با قیمت ۵۰ دلار ارزان تر از قبل عرضه خواهد شد. یعنی از چهارشنبه آینده می توانید این کنسول دستی را با قیمت ۱۹۹ دلار آمریکا خریداری کنید.

همچنین، سونی اظهار داشته است، قصد دارد قیمت کارت حافظه ویتا را نیز کاهش دهد که برای دوستداران و کاربران این کنسول خبر بسیار مسرت بخشی است.

باید بدانید سونی، نسخه ۱۲ گیگابایت پلی استیشن ۳ خود را در حال حاضر با قیمت ۱۹۹ دلار آمریکا می فروشد و نسخه جدید بازی محبوب Gran Turismo ۶ در تاریخ ششم دسامبر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.