به گزارش پارس ، محمد اصغری در گفت وگو با فارس اظهار داشت: برای سواحل شمالی کشور تا پایان هفته بارش باران پیش بینی می شود.

کارشناس ارشد هواشناسی افزود: ارتفاعات استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس تا پایان هفته جاری شاهد باران خواهند بود.

وی بیان داشت: از روز جمعه تا اوایل هفته جاری جو نسبتاً پایداری برای کشور پیش بینی می شود که این امر برای کشاورزان به خصوص در سواحل کشور می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

اصغری با اشاره به روند افزایش دما تا نیمه نخست هفته آتی، متذکر شد: روند افزایش دما به شکلی است که پیش بینی می شود احتمالاً به استثنای ۳ روز ابتدایی هفته آتی (شنبه، یکشنبه و دوشنبه و احتمالاً سه شنبه) تا پایان سال خورشیدی روز گرمی با دمای ۳۷ درجه در پایتخت نداشته باشیم.

وی یادآور شد: بر همین اساس پایتخت در طول سال جاری احتمالاً آخرین دمای ۳۷ درجه را تجربه کند و ممکن است که کلانشهر تهران تا پایان سال دیگر گرمای هفته های گذشته را تجربه نکند.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: سایر مناطق کشور نیز از نیمه دوم هفته آتی نیز به تناوب پایتخت افزایش دمای قابل ملاحظه را تجربه نخواهند کرد.

اصغری متذکر شد: البته این آمار بر اساس پیش بینی های انجام شده بر اساس نقشه های پیش یابی است و احتمال تحقق آن زیاد می رود.

وی وزش باد را پدیده غالبی عنوان کرد که در بسیاری از مناطق کشور در جریان است و گفت: این امر موجب بروز پدیده گرد و غبار در استان های سمنان، اصفهان، یزد، قم، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان می شود.