به گزارش پارس ، مریم محلوجی راد در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: حساسیت به گرده چمن و علف ها در این فصل بیماری شایعی است که ممکن است با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: در افتراق بین سرماخوردگی و آلرژی باید به این نکته توجه داشت که سرماخوردگی ممکن است با تب خفیف همراه باشد و عطسه، آبریزش بینی و سوزش گلو نیز به مدت ۳ تا ۴ روز ادامه داشته باشد.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: در آلرژی مدت زمان ابتلا طولانی تر است و ممکن است یک هفته، دو هفته و حتی بیشتر نیز طول بکشد و در طول روز گاهی علائم قطع می شود.

محلوجی راد افزود: در آلرژی تب وجود ندارد و در اول صبح و غروب علائم تشدید می شود و حال فرد در طول روز کاملاً خوب است.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران تصریح کرد: سوزش گلو و گلودرد عمدتاً در سرماخوردگی دیده می شوند و ما در آلرژی ها بیشتر شاهد خارش حلق، گلو و بینی هستیم ؛البته گاهاً چشم ها و گوش ها نیز دچار خارش می شوند.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: ممکن است آلرژی و سرماخوردگی همزمان در فرد رخ دهد و در صورتی که فرد زمینه آلرژی داشته باشد و ویروس سرماخوردگی هم اضافه شود علائم بسیار شدید شده و زمان بیماری نیز طولانی تر می شود.

محلوجی راد، درمان آلرژی را در اولین قدم مصرف داروهای آنتی هیستامین نسل دوم دانست و افزود: داروهایی مثل ستریزین، لوراتادین و تکستوفنادین که اثر خواب آلودگی و عوارض کمتری دارند در این زمینه مؤثر هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران افزود: افرادی که زمینه آلرژی بینی دارند باید بدانند که استعداد ابتلا به آسم در آنها بیش از جمعیت عمومی است بنابراین باید به پزشک مراجعه کرده و مشاوره لازم را دریافت کنند.