به گزارش پارس ، دکتر رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در جلسه غیر رسمی شورای چهارم شهر تهران، اعضای شورا تصمیم گرفتند ۲ کارگروه انتخاب کنند که یکی از کارگروهها برای بررسی شاخصهای انتخاب شهردار تعیین شده و می بایست این شاخصها را تهیه و در جلسه امروز شورا ارائه دهد.

وی، تشکیل کارگروه دوم را مربوط به اصلاح ساختار کمیسیونها و کمیته های تخصصی دانست و افزود: در جلسه امروز شورای چهارم، پیشنهادات این دو کارگروه ارائه می شود و اعضا به جمع بندی نهایی می رسند که بر اساس شاخصهای کارگروه نسبت به گزینش شهردار آینده تهران اقدام کنند.

حافظی با اشاره به مطرح بودن ۲۰ گزینه برای شهرداری تهران، گفت: تمامی این افراد از چهره های شناخته شده هستند که سابقه مدیریت اجرایی در کارنامه خود دارند. اما، اعضای شورای چهارم، بر اساس شاخصهای کارگروه نسبت به غربالگری این گزینه ها اقدام خواهند کرد و در نهایت از دو گزینه نهایی برای شهرداری تهران برنامه خواهند خواست.

عضو شورای چهارم شهر تهران تاکید کرد: سعی شده در انتخاب شهردار، نگرشهای سیاسی و جناحی اثرگذار نباشد زیرا صلاح نیست که کلانشهر تهران بر اساس نگاه سیاسی و جناحی اداره شود.

وی در ارتباط با اینکه شورای چهارم چه زمانی به جمع بندی نهایی برای انتخاب شهردار آینده تهران خواهد رسید، گفت: فکر می کنم بعد از آغاز جلسات رسمی شورا و حداکثر در جلسه دوم بتوان موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار قرار داد.

حافظی با بیان این مطلب که آغاز به کار شورا از ۱۲ شهریور خواهد بود، افزود: در جلسه اول، انتخاب رئیس و اعضای کمیسیونهای تخصصی شورا انجام خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که ۲ گزینه برای ریاست شورا مطرح هستند، گفت: بر حسب شواهد، آقایان مسجدجامعی و چمران برای ریاست شورا کاندید هستند و شخص دیگری مطرح نیست.

عضو شورای چهارم شهر تهران در ارتباط با فعالیت کارگروه دوم شورا برای اصلاح ساختار کمیسیونهای تخصصی، اظهارداشت: با توجه به اینکه بنده نیز در این کارگروه عضو هستم، در پیشنهاد این کارگروه تعداد کمیسیونهای تخصصی از ۳ کمیسیون به ۶ کمیسیون افزایش یافته و به شورا پیشنهاد شده است. همچنین در حدود ۲۰ کمیته در ذیل این کمیسیونها در نظر گرفته شده است.

حافظی با اشاره به موضوع سلامت و اهمیت آن در برنامه های شورای شهر تهران، افزود: پیشنهاد شده است که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و سلامت تغییر نام پیدا کند که اعضای شورا نیز با این پیشنهاد موافقت کرده اند. همچنین در ذیل این کمیسیون، کمیته سلامت فعال خواهد بود تا از این طریق بتوان موضوعات سلامت را با جدیت بیشتری دنبال کرد.