به گزارش پارس به نقل از مهر، عباس فخاری از آماده سازی کف و اجرای فوندانسیون برای نصب ضریح جدید حضرت مسلم بن عقیل خبرداد و گفت: با توجه به نبود پایه مناسب برای نصب سازه ۱۸ تنی ضریح عوامل اجرایی نصب مشغول آماده سازی کف سازه هستند.

سرپرست تیم مهندسی نصب ضریح ادامه داد: ایجاد یک پایه با عرض و ارتفاع ۶۰ سانتی متر در کف محل نصب را از روز ۲۶ مردادماه آغاز کردیم که با تکمیل شدن آن و انجام بتن ریزی در امروز فرآیند نصب شاسی استند استیل ظرف ۴۸ساعت آینده شروع خواهد شد.

وی با اشاره به فرصت یک ماهه جهت تکمیل عملیات نصب ضریح گفت: به منظور اجرای سلسله عملیاتهای نصب سازه از شاسی تا خود بدنه ۴۰ نفر از عوامل اجرایی ساخت ضریح به تدریج راهی کوفه و حرم مطهر حضرت مسلم بن عقیل خواهند شد.

تاریخ قطعی اتمام مراحل نصب ضریح جدید حضرت مسلم بن عقیل که توسط هنرمندانی از استانهای تهران، اصفهان، مرکزی در ساخت آن مشارکت داشته اند از سوی ستاد بازسازی عتبات اعلام خواهدشد.

لازم به ذکر است که مراسم رونمایی از ضریح کامل شده در تهران همزمان با میلاد امیرمومنان در ۱۳ رجب سال جاری با حضور مقاماتی از ایران و عراق در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.