به گزارش پارس به نقل از   مهر، این تحقیق که شرکت کنندگان را به مدت دو هفته دنبال کرده است می افزاید که استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک می توانند تبعات منفی روانشناختی نیز به دنبال داشته باشد.
 
فیس بوک در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر عضو دارد که نیمی از این تعداد روزانه به آن مراجعه می کنند.
 
محققان اظهار داشتند: از نظر ظاهری، فیس بوک ارائه کننده یک منبع با ارزش برای تحقق نیاز اولیه انسان به ارتباطات اجتماعی است اما به جای ارتقا احساس رفاه و خوشی فیس بوک این احساس را در فرد تخریب می کند.
 
گراهام جونز روانشناس اینترنت از انجمن روانشناسی بریتاینا که بخشی از این تحقیقات نبوده است گفت: این تحقیق مسئله ای را نشان می دهد که سایر تحقیقات نیز بر آن تأکید کرده اند، تحقیقاتی که نشان می دهند فیس بوک دارای تبعات منفی روانشناختی بوده، افزایش یافته است.
 
در این میان برخی از تحقیقات نشان می دهد که این شبکه اجتماعی تأثیرات مثبتی هم روی کاربران خود دارد.
 
در این تحقیق شرکت کنندگان به پرسشهای درباره چگونگی احساس، نگرانی، احساس تنهایی و میزان استفاده از فیس بوک از انجام آخرین تحقیق، پاسخ داده اند.
 
نتایج این تحقیقات نشان داد که هرچقدر افراد بیشتر از فیس بوک استفاده کنند احساس آنها بدتر می شود. همچنین مشخص شد که هرچقدر افراد بیشتر از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند سطح رضایت آنها از زندگی بیشتر کاهش پیدا می کند.
 
محققان همچنین دریافته اند که افراد زمانی از فیس بوک بیشترین استفاده را می کنند که احساس تنهایی می کنند و این احساس تنهایی صرفا به معنای تنها بودن آنها در آن لحظه نیست.
 
محققان اظهار داشتند که تحقیقات آنها نخستین تحقیقی است که تأثیر فیس بوک را روی رفاه کاربرانش طی زمان بررسی کرده است.