به گزارش پارس ، فارس به نقل از یورونیوز، بر اساس پژوهش آنها، در ۳۰ نوع از شایع ترین سرطان ها، تغییر کد ژنتیک باعث ایجاد ۹۷ درصد از تومورهاست.

پیدا کردن اینکه چه چیزی باعث این تغییر یا جهش ژنتیکی می شود، می تواند به یافتن روش های جدید درمان کمک کند.

« مایک استراتون» از موسسه سانگر گفت: این یکی از بزرگترین و مهمترین مطالعاتی است که تا امروز در مورد ماده ژنتیکی سرطان انجام شده است. هفت هزار ژن سرطان برای تجزیه و تحلیل جمع آوری شده و برای اولین بار، بررسی کاملی در مورد نشانه های جهش ژنتیکی انجام می شود.

پژوهشگران تاکنون ۲۱ نشانۀ مختلف جهش ژنتیکی را شناسایی کرده اند و با ترسیم نقشه جهش ژنتیکی سرطان، نشان می دهند که همه سرطان ها بدلیل جهش دی اِن ای سلول ها که در طول عمر یک شخص اتفاق می افتد ایجاد می شود و حال می توانند این ژن ها را شناسایی کنند.

« لودمیل الکساندروف» ، یکی از پژوهشگران این تیم گفت: ما می توانیم رشته کامل دی اِن ای یک سلول سرطانی را رمزگشایی کنیم و مانند یک باستان شناس به عقب برگردیم. پژوهش در مورد ژن سرطانی به ما کمک می کند تا نحوه جهش ژنتیکی بیمار را درک کنیم.

به کمک این دستاورد علمی و با ادامه ترسیم نقشه ژنتیک انواع سرطان ها، پژوهشگران امیدوارند حتی از طریق آزمایش خون این بیماری را شناسایی کنند.