به گزارش پارس ، حسین توکلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت نام ۲۸۱ هزار و ۵۱۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ناپیوسته ۹۲، اظهارکرد: از این تعداد ۱۶۳ هزار و ۴۴۶ نفر داوطلب مرد و مابقی داوطلب زن هستند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته در هفت گروه آموزشی و ۷۴ کد رشته امتحانی در ۱۴۳ شهرستان مختلف کشور، اظهارکرد: آزمون داوطلبان ۲۰ کد رشته امتحانی شامل ۱۸ کد رشته انسانی، فنی، مهندسی و دو کد رشته علوم پایه در صبح فردا پنج شنبه با تعداد ۱۵۱ هزار و ۹۰۲ داوطلب که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۴۷ نفر زن و مابقی مردان هستند، برگزار می شود.

توکلی خاطر نشان کرد: آزمون ۵۴ کد رشته امتحانی دیگر از ۷۴ کد رشته امتحانی شامل ۱۸ کد رشته امتحانی علوم انسانی، هفت کد رشته امتحانی هنر و ۱۵ کد رشته کشاورزی، ۱۲ کد رشته امتحانی گروه آموزشی پزشکی و دو کد رشته دامپزشکی با تعداد ۱۲۹ هزار و ۶۱۳ داوطلب در بعد از ظهر پنج شنبه ۲۴ مرداد ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اتمام مهلت توزیع کارت آزمون تا امروز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کرده اند.

توکلی با تاکید بر اینکه همراه داشتن پرینت کارت آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار برای حضور در جلسه آزمون الزامی است، خاطرنشان کرد: درهای ورودی حوزه امتحانی برای جلسه نوبت صبح راس ساعت هفت و برای جلسه نوبت بعد از ظهر آزمون راس ساعت ۱۴: ۳۰ بسته خواهد شد، همچنین شروع فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح ساعت ۷: ۳۰ و بعد از ظهر از ساعت ۱۵ است، بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درهای ورودی ممانعت می شود.

وی افزود: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کار ت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار باید چند مداد، پاکن و تراش و سوزن ته گرد همراه داشته باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه داوطلبان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف، کتاب، پیجر، تلفن همراه، ماشین حساب (به جز ماشین حساب های مندرج در بند پنج اطلاعیه توزیع کارت) ، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند، گفت: با داوطلبانی که هر کدام از این وسایل را با خود به همراه داشته باشند، بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون های سراسری برخورد می شود.