به گزارش پارس ، بهروز خلیلی در گفت وگو با ایسنا، در مورد تغییر صندوق بیمه ای کارمندان دولت، اظهار کرد: در این صورت سهم کارفرمایی دولت برای خدمات اجتماعی حداکثر به میزان سهم کارفرمایی مقررات تامین اجتماعی است و مابه التفاوت آن توسط کارمندان پرداخت می شود.

وی افزود: این قبیل کارمندان از لحاظ بازنشستگی، وظیفه، از کار افتادگی و نظایر آن مشمول مقررات صندوقی که انتخاب کرده اند می شوند، اما باید در نظر داشت که تغییر صندوق در طول مدت قرارداد تنها یک بار امکانپذیر است.

خلیلی در مورد احتساب سابقه مدیریت یا سرپرستی در اجرای ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز اظهار کرد: دستگاه های محل خدمت مستخدم بازنشسته باید فرم مربوط به سوابق مدیریت یا سرپرستی را در مورد بازنشسته ذینفع تکمیل کرده و همراه با تصویر احکام کارگزینی زمان اشتغال که با پست مدیریت یا سرپرستی صادر شده است به واحدهای اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری ارسال کنند.

مدیرکل درآمد هزینه سازمان بازنشستگی کشوری افزود: همچنین امکان درج اطلاعات از طریق سایت این صندوق به نشانی www. cspf. ir، گزینه « جمع آوری اطلاعات قانون مدیریت خدمات کشوری» نیز امکانپذیر است.

به گفته وی، اطلاعات مربوط به بازنشستگی اعم از سابقه مدیریت در احکام کارگزینی صادره از دستگاه های اجرایی عمومی و روش محاسبه نیز باید توسط کارگزینی آن دستگاه انجام و در نهایت اطلاعات و مدارک آن برای اعمال حق مدیریت یا سرپرستی به صندوق بازنشستگی ارسال شود.

خلیلی به چگونگی پرداخت مطالبات قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و عنوان کرد: این مطالبات بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مربوط به مهرماه سال ۸۶ تا سال ۸۷ به مدت یک سال است که میزان آن بر اساس مصوبه هیات وزیران رقمی معادل ۱۸۳۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تا کنون مطالبات یاد شده در پنج مرحله و به میزان یک میلیون تومان به بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت شده است.

خلیلی در ادامه همچنین به کمک هزینه های عائله مندی و اولاد بازنشستگان و موظفین مشمول دریافت این کمک هزینه ها اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال ۹۲ اعتبار مربوط به کمک هزینه عائله مندی و اولاد بازنشستگان و موظفین دستگاه هایی که بابت این کمک هزینه ها، دارای ردیف بودجه در قانون بودجه کل کشور بوده اند از دستگاه های اجرایی به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شده است.

مدیرکل درآمد هزینه سازمان بازنشستگی کشوری افزود: کمک هزینه عائله مندی و اولاد آن دسته از بازنشستگان و موظفین که خود یا مورث شان در این گونه دستگاه ها خدمت کرده اند از ابتدای سال جاری توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و در مورد سایر بازنشستگان و موظفین همانند گذشته توسط دستگاه های اجرایی متبوع آنها پرداخت می شود.