به گزارش پارس ، محمد بنیادی در گفت وگو با ایسنا، گفت: آموزش و پرورش در سال های اخیر در حوزه قرآن و عترت اقدامات خوبی انجام داده و برنامه و طرح های قرآنی خود را از طریق شورای عالی آموزش و پرورش به امضای رییس جمهور و وزیر رسانده و به صورت قانونی به استان ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: طرح جامع توسعه فعالیت های نماز در مدارس نهادینه شده و قانون آن نیز به ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ارسال شده و می توان گفت آموزش و پرورش اولین وزارتخانه ای است که دارای طرح جامع نماز و عترت است.

بنیادی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش مدارس قرآنی تاکنون دو طرح را اجرا کرده است، گفت: در تعدادی از مدارس این طرحها در قالب فوق برنامه بعدازظهر اجرا شده است.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس قرآنی برنامه ای نوبت صبح با استقبال خانواده ها مواجه شده، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰۰ مدرسه قرآنی نوبت صبح راه اندازی کردیم که در آن پایه های اول تا سوم ابتدایی تحصیل می کردند و تعداد این دانش آموزان ۳۰۸ هزار نفر بود و برای مهر امسال پیش بینی افزایش مدارس تا ۲۵۰۰ مدرسه و پوشش ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفری دانش آموزان است، ضمن آنکه پایه چهارم نیز امسال اضافه می شود.

وی از ارسال طرح هیات های مذهبی به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: چنانچه این طرح مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد، می توان برنامه های این طرح را نیز به صورت قانونمند به ادارات کل آموزش و پرورش ارسال کرد تا برنامه های آن در جهت رشد و شکوفایی تفکر مذهبی دانش آموزان به صورت هدفمند و قانونمند در مدارس اجرا شود.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین، بحث عترت و نماز جایگاه مناسب و شایسته ای دارد و تلاش کرده ایم تا برنامه ها طبق مستندات سند تحول در دستور کار قرار بگیرد.

بنیادی تصریح کرد: در کنار ۲۷ طرح و برنامه مصوب و ۱۲۰ فعالیت قرآنی، مسابقات متعدد با موضوعات قرآن، نماز و عترت برگزار می شود که سی یکمین دوره آن در قزوین در حال برگزاریست و ۵۰۰۰ دانش آموز در رشته های مختلف قرائت، صحیفه سجادیه، تفسیر، نماز، احکام، مداحی، اذان، حفظ و سایر رشته های مرتبط با یکدیگر رقابت کرده و نفرات برگزیده کشوری معرفی می شوند.