به گزارش پارس ، سردار مومنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی از چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه مرحله دوم طرح تابستانی پلیس نیز آغاز شده و تا دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور کشور در ادامه با اشاره به ترافیک پر حجم جاده ها طی تعطیلات گذشته تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی از ۱۶ مرداد ماه تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر به استان مازندارن انجام شده است و در جاده چالوس تردد ۵۰ هزار خودرو به صورت روزانه انجام شده در حالی که ظرفیت روزانه تردد در این جاده ۱۳ هزار خودرو است و این جاده با ۶۰ درصد از حجم ترددها کشور بیشترین ترافیک جاده ای را به خود اختصاص داده است.
سردار مومنی ادامه داد: همچنین در جاده هراز نیز با ثبت ۲ هزار تردد روزانه در ایام ترافیک پر حجمی بر آن حاکم بود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آمار تصادفات در ماه رمضان اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان تصادفات در ماه رمضان ۱۲ درصد کاهش داشته است و بیشترین علل تصادفات را به ترتیب خستگی و خواب آلودگی سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ را به خود اختصاص داده است.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: با آغاز ماموریت بازرسان محسوس و تیم های کنترل نامحسوس از ۱۶ مرداد ماه ماموران پلیس راه ضمن نمره منفی رانندگان خاطی با آنان برخورد خواهد کرد.