به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، روستای" آبنیک" در ۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد که چشمه های آب معدنی، باغهای رنگارنگ گل" لیلیوم" ، درختان سرسبز و طبیعت دست نخورده و بکر، آب و هوای مطبوع و خنکی را به گردشگران و دوستداران طبیعت هدیه می دهد.

بنابراین گزارش؛ این روستای کوچک اما بسیار دیدنی و جذاب در منطقه کوهستانی" اوشون فشم" قرار دارد که آخر هفته ها پذیرای سیل عظیم گردشگرانی است که برای رهایی از گرما و هوای آلوده شهر به این مکان پناه می آورند.

" آبنیک" همچنین در مسیر کوهنوردان و علاقه مندان به طبیعت قرار داشته و غار دست کند" بیوک آقا" نیز در همین روستا قرار دارد. غاری با ۲۰ متر مربع فضا در مدت ۲۳ سال توسط" بیوک تبریزی" در دل کوه کنده شد و اقامتگاه انسان ها و حیواناتی است که در گرمای تابستان و یا سرما و کولاک زمستان در این کوهای سنگی به دنبال جان پناه موقت می گردند.

غایر" بیوک آقا" در ۲۰ کیلومتری شمال شرق این روستا و در دل کوهها قرار دارد.

" امیر کثیری" یکی از گردشگرای است که به قصد دیدن غار" بیوک آقا" به این روستا سفر کرده اکنون هر هفته پنجشنبه و جمعه های خود را در این روستا می گذراند.

وی نزدیکی این روستا به تهران و خنکی آب و هوای آن را از مزیت های مهم روستا برای گردشگران می داند و می گوید« من ابتدا برای دیدن غار" بیوک آقا" به این مکان آمدم اما طبیعت بکر و هوای خنک آن در این روستا ماندگارم کرد، بطوریکه کلبه ای در یکی از باغ ها تهیه کرده و آخر هفته را به همراه خانواده در اینجا می گذرانیم. »

گروهی از دانشجویان رشته گیاه شناسی که برای تحقیق روی گل های" لیلیوم" به این ناحیه آمده اند می گویند؛ فکر نمی کردند چنین مکانی در نزدیکی تهران و با این جذابیت و آب و هوا وجود داشته باشد.

شاید بیشتر گردشگرانی که به این روستا رفت و آمد دارند، ساکن تهران باشند اما مطمئنا جذابیت ها و زیبایی های روستا، چشمه ها و باغهای گیلاس، گردو، آلبالو و… گردشگران زیادی را از سراسر کشور به این مکان خواهند کشاند.