به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی" هفت" جمعه شب ۱۸ مرداد میزبان" هانیه توسلی" برنده سیمرغ از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی" دهلیز" بود.

" توسلی" در ابتدای این برنامه در خصوص علت پذیرش نقش در" دهلیز" و کار با کارگردانی فیلم اولی گفت: اولین مسئله برای من در انتخاب یک اثر برای بازی فیلمنامه و نقش است زیرا با خواندن فیلمنامه چند مرده حلاج بودن کارگردان مشخص می شود، برخی از این بچه های جوان بدون هیچ گونه تجربه ای خواهان برداشتن یک سنگ بزرگ هستند اما" بهروز شعبی" تجربه دستیاری و ساخت چندین تله فیلم را در کارنامه ی خود دارد.

وی درباره ی نقش خود در" دهلیز" عنوان کرد: مادر بودن از نظر من یک اتفاق بزرگ و مهم است البته من متأسفانه هنوز مادر نشده ام و نقش مادر در این فیلم با توجه به چالش با کودک و قرار داشتن این بچه در بحران خوب نوشته شده و شخصیت پردازی ها در فیلمنامه خوبی شکل گرفته بود.

وی درباره ی بازی با" رضا عطاران" بعنوان یک بازیگر طناز عنوان کرد: من همیشه خودم از طرفداران" رضا عطاران" و بازی و کارگردانی وی بوده ام به طوریکه تمام کارهای وی را دنبال می کنم و بازی او را دوست دارم، " عطاران" با وجود طنز ذاتی در درون با جدی گرفتن تمرین ها به خوبی نقش یک زندانی دچار بحران را به تصویر کشید و به طور حتم مردم هنگام تماشای این اثر" رضا عطاران" را به همان اندازه دوست خواهند داشت.

این بازیگر در مورد بازی نکردن بعضی هنرمندان در مقابل برخی بازیگران اظهار داشت: این امر مطلق صد در صد نیست ولی برای خودم نیز مواردی پیش آمده که بخاطر بازی نکردن در مقابل بازیگری آن نقش را نپذیرفتم.

بازیگر فیلم سینمایی" شام آخر" اظهار داشت: من هنگام بازی در" شب های روشن" تنها ۲۲ سال داشتم اما اکنون با وجود ۳۴ سال سن، بهترین فیلم زندگی ام را با وجود دوست داشتن" دهلیز" ، " شب های روشن" می دانم.

این بازیگر ادامه داد: من بازی کردن نقش های متفاوت دوست دارم و این تفاوت برای من جذاب است و از این نقش های پیشنهادی سعی در انتخاب بهترین نقش را دارم.

وی در مورد شروع کار خود در عرصه بازیگری اظهار داشت: از ۱۷ سالگی و شاید هم یک مقدار زودتر و از سال ۷۵ تا قبل از آمدن به تهران کلاس های تئاتر را در همدان در آنجا گذراندم.

بازیگر فیلم سینمایی" کافه ستاره" در خصوص تجربه ی خود در همه عرصه ها بیان کرد: بازی در تلویزیون را بخاطر مخاطب میلیونی اش دوست دارم، تلویزیون یک طیف گسترده ای از مخاطب را فرا می گیرد، من بین تماشاچی تلویزیون و سینما فرق قائل هستم زیرا مخاطب سینما با رفتن به سالن سینمایی و خرید بلیت به این مقوله جدی تر نگاه می کند، تئاتر مخاطب خاص تری دارد و اکنون ۹۰ درصد مخاطبان این عرصه را شهر تهران و ۱۰ درصد را شهرستان ها تشکیل می دهند.

" توسلی" ادامه داد: تئاتر به طور جدی در شهرستان ها پیگیری نمی شد و مثل تهران فعال نیست، به طور قطع از نظر من فرد از ورودی تئاتر بازیگر بهتری می شود، من در تئاتر خیلی از اشکالات خود را مثل مشکل تلفظ در" سین" برطرف کردم اما هیچ امر مطلقی در دنیا وجود ندارد و گاهی بازیگرانی مثل" لیلا حاتمی" و" هدیه تهرانی" بدون تجربه ی تئاتری خوب ظاهر می شوند.

وی در خصوص علاقه ی خود به" لیلا حاتمی" بعد از بیان این مطلب از سوی مجری گفت: " لیلا حاتمی" بازیگر محبوب من است و" داریوش مهرجویی" باعث ورود من به دنیای بازیگری شد، کلاس های بازیگری توسط آموزش انسان های باتجربه خروجی دارد اما بعضی وقت ها این کلاس ها توسط افراد بدون تجربه اداره می شود اگر انسان خواهان رسیدن به جایگاهی باشد و با توجه به آن تلاش کند به طور حتم مثل من بدون پارتی و آشنا به هدف خود می رسد.

این بازیگر ادامه داد: بعضی وقت ها جوانانی بدون اطلاع از بازیگری از من می خواهند که آنان را وارد دنیای بازیگری کنم به صرف اینکه عکسشان جایی چاپ شود.

" توسلی" در خصوص گفته مجری مبنی بر وجود بحران بازیگری گفت: من در سینما امروز نه تنها در بازیگری بلکه در مسایل دیگر دچار بحران هستیم، یک فیلم حاصل یک کار گروهی است به همین خاطر در صورت شخصیت پردازی درست، انتخاب عوامل به جا و فیلمنامه خوب اثر خوب از آب در می آید.

بازیگر فیلم" ندارها" بعد از اعلام نظرسنجی مردم در انتخاب" شام آخر" و علاقه ی مردم به این نقش بیان کرد: این اثر به دلیل فروش بالا بیشتر توسط مردم دیده شد و هنوز برخی ها هنگام دیدن من بخاطر شباهتم با" کتایون ریاحی" می گویند" مادرتان همراهتان نیست" .

تجربه در این اثر و کل اتفاقات آن لذت بخش بود بخصوص آنکه همه با توجه به کار اولم من را راهنمایی و هدایت می کردند.

وی درباره ی برتری و اهمیت جایزه ی جشن خانه سینما و سیمرغ عنوان کرد: تشویق در هر صورت خوب است و جایزه از نظر من در کل چیز خوبی است و جایزه جشن خانه سینما را بخاطر کم سن و سال بودن و سیمرغ" دهلیز" را به خاطر فیلم و گروه خوب دوست داشتم.

این بازیگر اظهار داشت: چون تاکنون نقش کمدی نداشته ام و همواره مردم به چهره ی جدی، مغرور و سرد من اشاره می کنند علاقه مند به تجربه ی نقشی در زمینه کمدی هستم البته من مغرور نه اما در ارتباط برقرار کردن یک مقدار سخت هستم.

" توسلی" ادامه داد: کارگردانان به دلیل آنکه ریسک کمتری بکنند بعد از گرفتن بازی یک فرد در یک نقش به طور مدام از آن فرد استفاده می کنند و این موضوع دست بازیگر نیست.

این بازیگر درباره ی گفته مجری مبنی بر حضور ستارگان و تضمین فروش یک فیلم اظهار داشت: من هیچ وقت ستاره نبوده ام ستاره کسی است که به واسطه حضور او در فیلم، اثر فروش عجیب و غریبی داشته باشد البته این موضوع در چند سال گذشته با وجود" هدیه تهرانی" و" محمدرضا گلزار" رقم می خورد.

" توسلی" بعد از مطرح شدن این حرف توسط مجری در خصوص گفتن کلام آخر خاطر نشان کرد: بیشتر از" دهلیز" در مورد هر چه صحبت شد و من فکر می کردم با حضور در اینجا بیشتر در مورد" دهلیز" صحبت کنیم امیداورم مردم این فیلم را ببینند و" بهروز شعیبی" با هر فیلم خود یک پله بالاتر برود.