ناصر برهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حذف شرط سنی برای بیمه خبرنگاران افزود: حذف شدن شرط سنی برای بیمه و بازنشستگی خبرنگاران نیاز به مصوبه قانونی دارد و سازمان تامین اجتماعی نمی تواند مفادی را بدون مصوبه قانونی آن اجرایی کند.

وی در مورد اینکه آیا حذف شرط سنی در دستور کار هیات امنای سازمان تامین اجتماعی قرار دارد گفت: تا کنون چنین مصوبه ای در دستور کار قرار نگرفته و البته امکان آن نیز وجود ندارد چرا که باید قانونی شود و سازمان نیز نمی تواند قانون تدوین کند.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: ما خود نیز پیگیر این موضوع هستیم اما در نهایت باید حذف شرط سنی برای بیمه از سوی مجلس قانونی شده و سپس توسط تامین اجتماعی اجرایی شود.

این درحالی است که روز گذشته مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان اعلام کرده بود که موضوع حذف شرط سنی برای بیمه شدن هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در دستور کار هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و امیدواریم با قرار گرفتن در دستور کار هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی که به ریاست وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می شود، تعیین تکلیف شود.

طبق مقررات موجود در سازمان تامین اجتماعی، مردان بالای ۵۰ سال و زنان بالای ۴۵ سال نمی توانند برای بیمه شدن خودشان اقدام کنند و در نتیجه این قانون، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اعم از هنرمندان، نویسندگان، شعرا، فعالان قرآنی، روزنامه نگاران و اهل قلمِ عضو صندوق حمایت از صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان، نمی توانند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.