به گزارش پارس ، فرید براتی سده در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار زن معتاد بهبود یافته و درحال درمان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

به گفته وی، یکی از برنامه هایی که در سال جاری اجرایی خواهد شد بیمه اجتماعی معتادان بهبود یافته است که علاوه بر مردان بهبود یافته، زنان نیز از این امکان برخوردار خواهند شد و برهمین اساس با توجه به اعتبارات دفتر پیشگیری، بزودی حدود ۲۵ هزار زن بهبود یافته بیمه می شوند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: همچنین اعطای مسکن به معتادان بهبود یافته از سال گذشته در برنامه های سازمان قرار داشت که تا کنون حدود ۵ هزار نفر از این مسکن ها برخوردار شده اند و براساس برنامه ریزیهای انجام شده امسال به تعداد بیشتری فرد بهبود یافته مسکن اعطا خواهد شد.

براتی همچنین درمورد تعرفه های درمانی اعتیاد نیز گفت: تعرفه های پیشنهادی خود را در مورد درمان اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال کرده ایم و طی روزهای آینده این تعرفه ابلاغ می شود.

وی در مورد مبلغ این تعرفه ها نیز گفت: برای کمپ های اقامتی و میان مدت ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان، مراکز TC غیر دولتی شبانه ۸۰۰ هزار تومان، مراکز TC دولتی شبانه ۳۰۰ هزار تومان، مراکز TC غیر دولتی ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.