به گزارش پارس ، حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: تاکنون طبق دستورالعملی که هشت سال پیش تدوین شده بود عمل شده است اما بنابر اقدامات کارشناسی این دستورالعمل در حال به روز شدن است و احتمالاً تا ۲ ماه آینده به تمامی استان ها ابلاغ می شود.

وی افزود: در این دستورالعمل ضمانت اجرایی اشخاصی که نسبت به نگهداری حیوان در منزل اقدام می کنند در نظر گرفته شده همچنین فضایی که برای نگهداری آن گونه جانوری یا پرنده به همراه هزینه هایی که برای کسب مجوزهای لازم باید پرداخت شود مشخص شده است.

وی افزود: طبق ضوابط محدودیتی برای نگهداری حیوانات مشخص نشده و فرد متقاضی با فراهم آوردن فضای مناسب می تواند اقدام به نگهداری حیوان مورد علاقه اش کند.

حسینی با بیان این مطلب که تنها تحت ۲ شرایط شهروندان می توانند حیوانات را نگهداری کنند تصریح کرد: حیواناتی که در منزل نگهداری می شوند یا باید از مراکز مجاز خریداری شده باشد و یا حیوانی باشد که به تشخیص کارشناسان امکان برگشت به طبیعت را نداشته باشد در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان آگاه باشند که نگهداری هر گونه حیوان وحشی که نظیر آن در طبیعت موجود باشد حتی اگر در اسارت بزرگ شده باشد نیاز به کسب مجوز دارد.