به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا، ارگان های ساخته شده در آزمایشگاه به واقعیت نزدیک تر می شوند.

براساس این گزارش، بعد از پوست، چشم، ریه، نای در حال حاضر گوش مصنوعی که به حالت طبیعی نزدیک تر است، ساخته شد.

براین اساس، یک گوش انسان در آزمایشگاه اندازه طبیعی، انعطاف پذیر و با حفظ شکل پیچیده آن سریع و آسان ساخته شد.

این گوش توسط محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ساخته شد و یک گام اساسی رو به جلو در این راستا و شروع افق یک کارآزمایی انسانی را ممکن ساخت.

این گوش که توسط یک گروه به رهبری توماس سروانتس، در همکاری با دانشگاه هاروارد در آزمایشگاه ساخته شده، گزارش آن در مجله انجمن سلطنتی رابط شرح داده شده است.

محققان از کلاژن گرفته شده از گاو و گوسفند سلول های غضروفی استفاده کرده اند که این باعث می شود تا آنها با ساختار سه بعدی از سیم های نازک تیتانیوم به شکل پیچیده قسمت بیرونی گوش انسان را بازسازی کنند.

این واقعیت دلگرم کننده است که پس از سه ماه این گوش هنوز شکل خود را حفظ کرده است.
نتیجه این کار باتوجه به اولین گام در این راستا از اواسط دهه ۹۰ گام قابل توجهی رو به جلو است.

یکی از پیشگامان پژوهش در اندام های مصنوعی، جوزف وکانتی، کار بر روی این نسخه ها در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشگاه هاروارد را به عهده داشته است.

وی توانست به رویای اولین گوش مینیاتوری انسان که در پشت یک موش کاشته بود، تحقق بخشد. این آزمایش که بحث زیادی به دنبال داشت منجر به نتایج مثبت قابل ملاحظه ای شد.

در آن زمان گوش با داربست تیتانیوم بر خلاف آنچه که تقریبا بیست سال پیش اتفاق افتاده بود در پشت موش گذاشته شد، و به مدت سه ماه بدون تغییر ساختار آن حفظ شده است.

این اولین ظاهر از اندازه گوش یک انسان است که هنوز شکل و انعطاف پذیری خود را در فاصله سه ماه حفظ کرده است.