به گزارش پارس ، محمد حسین منافی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک روز خبرنگار به تمام خبرنگاران گفت: در استان آذربایجان شرقی شوراها زمینه و بستر را فراهم کردند تا همکاری بین دستگاه های اجرایی و شوراها شکل بگیرد. دستگاه های اجرایی نگرش های متفاوتی دارند و به دلیل بدنه ای که دارند تحرک در آنها نسبت به مجموعه شوراها کندتر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خواسته ها شوراها که همان خواسته های مردم بود در دوره سوم از طریق تفاهم نامه ها و تعاملات فی مابین با دستگاه های دولتی و با مشارکت مردمی حل شد، افزود: پیشرفتی که ایجاد شد عاملی بود تا دستگاه های دیگر نیز با شوراها همکاری کنند و شورای چهارم باید از این تجربیات در سه دوره گذشته استفاده کند.

وی معتقد است که مهم ترین دغدغه شورای بعدی تحویل گرفتن ۲۳ وظیفه ای است که دولت باید به شوراها واگذار کند و افزود: شورای عالی استان ها باید این موضوع را پیگیری کند چرا که زمینه این واگذاری د ربرخی از استان ها از جمله استان آذربایجان شرقی فراهم شده است و نیاز است که دولت این وظایف را واگذار کند.

وی ادامه داد: بعضی از دستگاه های استان ارتباط و همکاری خوبی با شوراها نداشتند ولی با ایجاد زمینه لازم توسط شوراها، این دستگاه ها مجبور شدند با شوراها همکاری کنند و دلیل آن این بود که دستگاه های اجرایی نفع خود را در ارتباط و همکاری با شوراها دیدند.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اکنون پس از سه دوره لازم است زمینه سازی از طرف مجموعه دستگاه های دولتی استان و کل کشور برای استفاده از ظرفیت شوراها انجام گیرد، افزود: افزایش مشارکت مردمی، تعامل و جذب اعتبارات دولتی با کمک شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها و آموزش همه آنها را از اقدامات مهم و سازنده در شوراهای اسلامی استان است و به دلیل همین تعامل بوده که حتی یک مورد انحلال شورا در استان آذربایجان شرقی نداشتیم.

با تاکید بر اینکه دوره جدید شوراها باید کارهای خوب دوره های قبل را پررنگ و از فعالیت هایی که عامل تضعیف جایگاه شورا بوده است پرهیز کنند، اظهار کرد: علاوه بر شوراها باید ببدانند که باید در کنار مردم و برای آنها کار کنند و بدانند عضو شورا بودن پست و مقام نیست.