به گزارش پارس ، علی همت محمود نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون تنها خدمت اصلی به معلولان پرداخت مستمری است، در حالی که به کمتر از هشت درصد معلولان در کشور مستمری پرداخت می شود و این بدین معناست که از میان این جامعه بزرگ تنها ۲۸۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: مستمری این تعداد از معلولان رقمی معادل ۴۰ هزار تمان است، در حالی که پرداخت مستمری باید بر اساس قانون چهارم توسعه انجام شود.

به گفته عضو سازمان جهانی معلولان، حداقل مستمری مستمری بگیران دولت باید ۳۰ درصد حداقل حقوق پایه باشد و با توجه به اینکه هم اکنون حقوق پایه ۵۰۰ هزار تومان است، مستمری معلولان باید به رقمی معادل ۱۵۰ هزار تومان افزایش یابد.

محمود نژاد به مهمترین خواسته های معلولان از رییس جمهور و وزیر رفاه در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: قرار بود سود هدفمندی یارانه ها در اختیار معلولان و اقشار آسیب پذیر قرار گیرد، اما وعده ای که به این دو قشر داده شده بود، عملی نشد بنابراین از دولت یازدهم خواستاریم که این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: تصویب اصلاح لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری لازم به منظور اجرای مفاد پیمان نامه جهانی حمایت از افراد دارای معلولیت و تشکیل شورای عالی معلولان از دیگر خواسته معلولان از دولت یازدهم است.

عضو سازمان جهانی معلولان در ادامه طراحی کارت جامع هوشمند معلولان به منظور دریافت یارانه مربوط به ایاب و ذهاب، مستمری، درمان، توانبخشی، پیشگیری از ایجاد معلولیت، گسترش فراگیر خدمات توانبخشی معلولان و نیز فراهم کردن سفرهای زیارتی سیاحتی را دیگر خواسته معلولان از رییس جمهور و وزیر دولت یازدهم دانست.

محمود نژاد با اشاره به اینکه وزیر رفاه باید بینش کامل و جامعی در خصوص نیازها، چشم اندازها و مشکلات فراروی جامعه سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری معلولان کشور داشته باشد، خاطر نشان کرد: دایره اعتدال از دایره مهر ورزی بسیار گسترده تر است و معلولان از گفته های دکتر روحانی نسبت به آینده شان بسیار خرسندند.

وی گفت: روحانی اظهار داشته عدالت یعنی خواسته برابر و این موضوعی است که سالها آرزوی معلولان بوده و آنها را نسبت به آینده امیدوار می کند.

عضو سازمان جهانی معلولان با تاکید بر اینکه معلولان توقعات و مطالبات خود را به طور جدی از دولت یازدهم پیگیری می کنند، خواست تا وزیر رفاه تنها دارای دیدگاه های کارگری نباشد و به طور جد برنامه ها و راهکارهای خود را برای خدمت به جامعه معلولان ارائه کند.