به گزارش پارس به نقل از مهر، این مجموعه که ظاهرا دارای مجوز نگهداری و نمایش پرندگان زینتی از اداره کل محیط زیست استان گیلان است غیر از پرندگان بومی و غیر بومی اقدام به نگهداری و نمایش پستاندارانی از قبیل سگ، گربه، الاغ، میمون و خرس در شرایط بسیار تاسف بار کرده است.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات در این باره می گوید: این مجموعه در پاسخ شکایات بازدیدکنندگان به نحوه فلاکت بار نگهداری حیوانات در این مجموعه و چگونگی نگهداری پستانداران حمایت شده بومی در شرایط نامناسب و غیر استاندارد، ادعا می کند اداره محیط زیست استان به دلیل نداشتن امکانات لازم، گونه های ضبط شده از شکارچیان را به این مجموعه واگذار می کند!

به گفته شهرام امیری شریفی، خرسی که پاییز ۱۳۸۹ از شکارچیان در این استان ضبط شده بود، نزدیک به دو سال است که در این مجموعه نگهداری می شود.

وی افزود: در این مجموعه برخی حیوانات حمایت شده از جمله خرس، گربه وحشی و عقاب به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید عموم قرار دارند. اگر چه نمایش پستانداران تاکسیدرمی شده در ملاء عام تابع ضوابط خاص است هیچ گونه مجوز شکار، تاکسیدرمی یا نمایش عمومی بر این حیوانات نصب نشده است.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات تأکید می کند: اطلاعات مربوط به حیوانات که بر در و دیوار قفس های این مجموعه نصب شده پر از اشکالات علمی است.

به گفته وی، برخی بازدید کنندگان آگاه این مجموعه از شرایط نگهداری، رفتار نامناسب با حیوانات و تغذیه خرسها با نان بربری خشک گلایه داذند.