به گزارش پارس ، طاهره رحیمی در گفت وگو با ایسنا، افزود: دین اسلام نه تنها مشکلی با حضور اجتماعی زنان ندارد؛ بلکه حضور آنان را در جامعه یک تکلیف می داند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما زنان در چه وزارتخانه هایی می توانند مثمر ثمر باشند، اظهار کرد: در حال حاضر بحث بر سر وزارتخانه ها نیست، بلکه صرف حضور زنان در پست های عالی مدیریتی دغدغه است. در حال حاضر زنان بعضا دیده نمی شوند و این نگاه، ظلم به آنان است.

دبیرکل جامعه فاطمیون افزود: زنان در آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان توانایی های خود را نشان داده اند و مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیربهداشت عملکرد خوبی داشت. علاوه بر آن زنان می توانند با توجه به روحیه حمایتی خود در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثمر ثمر باشند، ولی متاسفانه به این موضوع تاکنون توجه نشده است.

رحیمی در ادامه گفت: دکتر احمدی نژاد با شجاعت، دیدگاه های غلط نسبت به حضور زنان در کابینه را کنار زد و وزرای زن را برای دریافت رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد؛ بنابراین نمی توان این ادعا را کرد که حضور زنان از نظر قانونی، عرفی و فقهی در پست وزارت با موانعی روبرو است.

دبیرکل جامعه فاطمیون درباره نقش تشکل های زنان در زمینه رایزنی با رییس جمهور منتخب برای حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه دولت یازدهم، گفت: لازم است دکتر روحانی نمایندگان تشکل های زنان را به حضور بپذیرد و دیدگاه های آنان را بشنوند. البته برخی از زنان اصلاح طلب با او دیدار کرده اند، ولی زنان اصولگرا دیداری با رییس جمهور منتخب نداشته اند.

رحیمی در پایان اظهارکرد: امیدواریم که دکتر روحانی همان گونه که پیش از انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت رعایت حقوق زنان و احترام و تکریم آنان تاکید می کرد، در حال حاضر نیز به زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه توجه کند.