به گزارش پارس ، سید جلال ملکی در گفت وگو با  ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حریق در یک برج مسکونی در حال ساخت در ساعت ۳: ۱۳ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه ۶۸ را به محل حادثه واقع در شهرک شهیدباقری انتهای بلوار پارسا اعزام کرد.

وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش سوزی در یک اتاقک کارگری به مساحت تقریبی ۱۰ مترمربع رخ داده، پنج کارگر افغان نیز هنگام حادثه مشغول استراحت در آن بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه چهار تن از کارگران توسط آتش نشانان نجات داده شده و به فضای باز منتقل شدند، اظهارکرد: یکی از کارگران که جوانی ۲۰ ساله بود در میان شعله های آتش محبوس شده بود که آتش نشانان اقدامات خود برای نجات وی را آغاز کردند.

ملکی با اشاره به عملیات همزمان اطفای حریق و نجات این کارگر گفت: پس از خروج این جوان که به شدت دچار سوختگی شده بود، عوامل اورژانس مرگ وی را به علت شدت جراحات وارده تائید و اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز به ایسنا گفت: انتقال حرارت از اجاق گاز روشن به مواد قابل اشتعال علت وقوع این حادثه بود.

به گفته وی، آتش نشانان در ساعت ۳: ۴۵ بامداد پس از اطفای کامل حریق و ایمن سازی به عملیات خود خاتمه دادند.