به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، اهالی هنر در کنار حرفه فعالیت خود رازهای اسرار آمیز و نهفته ای دارند که در این بخش به گزیده ای از آن ها اشاره خواهیم کرد.

دو بازیگر سینمای ایران" لادن مستوفی" و" مژده شمسایی" همسر دو کارگردان" شهرام اسدی" و" بهرام بیضایی" هستند با این تفاوت که شمسایی فقط در فیلم های همسرش بازی می کند اما اسدی با حضور مستوفی در آثار کارگردان های دیگر مشکلی ندارد.

بسیاری از بازیگران مطرح در رشته های دانشگاهی غیر هنری درس خوانده اند اما در میان آن ها" گلاب آدینه" که لیسانس رشته اقتصاد سیاسی دارد، شاید نامربوط ترین تحصیلات با حرفه خود را داشته باشد.

" مهران مدیری" ، زمانی که وضعیت مالی شبکه پنج تلویزیون خوب نبود به دعوت پورمحمدی و با موافقت رئیس سازمان با سریال" پاورچین" به تلویزیون آمد و ظرف سه ماه مشکل مالی شبکه پنج به لطف جذب آگاهی های بازرگانی برطرف شد.

" مهران غفوریان" ، برای هیچ چیز به اندازه کفش هایش ارزش قائل نیست. او در زمان دانشجویی گرچه وضعیت مالی فوق العاده ای نداشت اما بعضاً برای خرید هر جفت کفش صد هزار تومان هزینه می کرد و موجب حسادت بعضی همکلاسی هایش می شد.

" ابراهیم شیبانی" ، کارگردان" زهر عسل" ، " صحنه جرم" و" ورود ممنوع" همان پسر جوانی است که در" زیر پوست شهر" با گلاب آدینه و فروتن همبازی بود او در ۲۲ سالگی" زهر عسل" را ساخت تا جوان ترین کارگردان فیلم های بلند سینمایی ایران لقب بگیرد.

" حسین یاری" ، از نظر بسیاری از دوستانش می توانست به عنوان بازیکن فوتبال موقعیت بهتری داشته باشد تا بازیگر سینما و تلویزیون دریبل های حسین یاری از تکنیک خداداد عزیزی کمتر نیست.

" ماهایا پطروسیان" ، در دبستان فرانسوی ژاندارک که مدرسه ای دو زبانه بود درس خواند اما بعد از گذشت سال های طولانی الان تسلط چندانی روی زبان فرانسوی ندارد او حدود یکسال و اندی پیش مسلمان شد.

" شاهرخ فروتنیان" بازیگر فیلم های" مارمولک" ، " شام آخر" و" کافه ستاره" به نقاشی و مجسمه سازی علاقه زیادی دارد و به خاطر دنیای خاصی که برای خودش در عرصه هنرهای تجسمی درست کرد، به بسیاری از پیشنهادهای بازیگری جواب منفی می دهد.

دشمنان محمدرضا شریفی نیا، از اوایل سال ۸۴ این موج را ایجاد کردند که او اصلاً بازیگر خوبی نیست و فقط پشت دوربین است به همین دلیل که علاقه چندانی به بازیگری ندارد از همان زمان تصمیم گرفت در تمام پروژه های سینمایی ولو به صورت بسیار کوتاه بازی کند. او با وجود کوتاهی نقش هایش جزء پرکارترین بازیگر سینمای ایران است.

" عزت الله انتظامی" ، از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت اما به دلیل آن که نمی خواست از این شاخه به آن شاخه بپرد تصمیم گرفت هیچ حرکتی در موسیقی انجام ندهد در عوض هر سه فرزند او موسیقی دان هستند که از میان آن ها مجید در ایران فعالیت می کند و دو پسر دیگرش در اروپا از راه موسیقی زندگی می کنند.

" محمدحسین لطیفی" ، فیلمی ساخت با نام" عروس فراری" اما مسئولان خواستار تغییر نام آن شدند زیرا در سال های پیش از انقلاب فیلمی به نام ساخته شده است به همین علت لطیفی اسم" عینک دودی" را برای فیلمش انتخاب کرد اما چند سال بعد مسئولان جدید به بهرام کاظمی اجازه دادند اسم فیلمش را به" عروس فراری" بگذارد.

" بهرام رادان" ، زودتر از بسیاری از بازیگران سینمای ایران سیگاری شد اما در یک تصمیم فوق العاده اوایل سال ۸۵ سیگار را برای همیشه ترک کرد.

" شهاب حسینی" در دانشگاه با همسرش آشنا شد و برای اولین و آخرین بار عاشق شد بررسی های آماری نشان می دهد در جدایی بازیگران سینما از همسرانشان خانم های بازیگر نسبت به آقایان هنرپیشه پیشرفت قابل توجهی داشتند.

" محمدرضا شریفی نیا" ، با بسیاری از بازیگران سینمای هنر از جمله شاهرخ خان آشناست و معمولاً هر ماه با آنان مکاتبه دارد.

" مهناز افشار" ، سال ۸۲ با پیشنهاد مالی خوبی برای تبلیغ محصولات یک کمپانی خارجی مواجه شد و حتی برای بیلبوردهای تبلیغاتی این کمپانی عکس گرفت اما مسئولان عالی رتبه به دلیل شباهت چهره افشار با یکی از خوانندگان قدیمی اجازه ندادند او در تبلیغات مذکور ظاهر شود.