به گزارش پارس ، کمال الدین پیر مؤذن در گفت وگو با  فارس اظهار داشت: طی سرشماری که صورت گرفته است اطلاعات موثقی به دست آمده مبنی بر اینکه در منطقه حفاظت شده کرخه در استان خوزستان از ۷۰ رأس گوزن زرد فقط دو رأس گوزن باقی مانده است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیستگاه گوزن زرد در سه منطقه از کشور قرار دارد، افزود: بیشترین آمار موجود از این گونه جانوری در منطقه حفاظت شده کرخه وجود داشته که برابر ۷۰ رأس بوده است اما به دلیل هجوم مگس های مهاجم تعداد قابل توجهی از این گوزن ها تلف شدند.

به گفته وی، بر اساس سرشماری انجام شده از این تعداد فقط دو رأس باقی مانده است.

پیر مؤذن متذکر شد: هم اکنون در کشورهای پیشرفته برای نابودی گونه های جانوری نادر به عنوان جزیی از سرمایه ملی، یک کابینه تشکیل داده می شود و مسائل را بررسی می کنند.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست در راستای حفاظت و صیانت از گونه های نادر جانوری کم کاری کرده است.

پیرمؤذن افزود: اکنون منتظر هستیم که حجت الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند، گزارش نهایی را در این رابطه ارائه دهد؛ در صورت مشخص شدن نتیجه گزارش تصمیم گرفته می شود که این موضوع در نهایت به دادگاه ارجاع داده شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، علت عمده تلف شدن گوزن های زرد ایرانی را عدم تأمین زیستگاهی مناسب برای اینگونه جانوری عنوان کرد.