به گزارش پارس ، مرتضی حیدری در گفت وگو با فارس: مرتضی حیدری، مشاور اقتصادی و مدیر بازرگانی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس « توانا» درباره تولید عروسک های « دارا و سارا» در داخل کشور، بیان داشت: برای تولید این عروسک ها با تولیدکنندگان ایرانی از نزدیک و به صورت جدی در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه صنایع آموزشی کماکان پیگیر تولید عروسک های ایرانی در داخل کشور است، اضافه کرد: در برهه ای در نظر داشتیم برای تولید عروسک های « دارا و سارا» به کشور چین سفر کنیم که این سفر را به دلیل تولید این عروسک ها در کشور به تعویق انداختیم.

حیدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عروسک های « دارا و سارا» تا پایان سال جاری در کشور تولید خواهند شد، بیان کرد: از تولید عروسک های « دارا و سارا» تا پایان سال جاری مطلع نیستم چراکه برای تولید این عروسک ها در کشور کماکان در حال مذاکره هستیم و هنوز زمان آن به طور جد مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا روی کار آمدن دولت یازدهم نمی توانید به کشور چین سفر کنید، گفت: تصمیم گیری این مهم با بنده نیست بلکه به هیأت تصمیم گیری مربوط می شود و بنده تنها مجری تصمیمات هستم.

مشاور اقتصادی و مدیر بازرگانی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره تولید نوشت افزارهای ایرانی _ اسلامی، افزود: نمونه اولیه این دفترها تولید شده است و در حال انتخاب نهایی برای تولید انبوه هستیم.