به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ماه رمضان روزهای پایانی خود را سپری می کند و عاشقان کم کم به لحظات آخرین اما شیرین و لذت بخش ضیافت الهی نزدیک می شوند و البته باز خدای خوب و مهربان ما در این روزهای واپسین یک فرصت دیگر برای بخشیده شدن و زلال شدن ما و پاک شدنمان از گناهان و رسوبات معاصی قرار داده است و آن شب های قدر است حواسمان باشد این فرصت های بزرگ و این شب های قدر را قدر بدانیم.

اما امشب، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و زمان اندکی باقی است برای دوباره نو شدن… حواسمان باشد اگر به هر دلیلی دو شب گذشته را از دست دادیم یا نتوانستیم بهره کافی ببریم و با خدایمان روراست باشیم، امشب به گنهکار بودنمان اعتراف کنیم و از او بخواهیم از دریچه کرم و لطفش مثل همیشه ما را ببخشد تا به فرموده رسول خدا (ص) از آن دسته نباشیم که دست خالی از ضیافتش خارج شویم و لقب" بدبخت" را تا یکسال بر گردن خود حمل کنیم.

پیامبر (ص) در اهمیت شب های قدر فرمودند: " هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏ اش آمرزیده می‏ شود" .

امام صادق (ع) نیز در توصیف جایگاه این شب ها فرمودند: " مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه رمضان امضا می شود" .

همچنین در روایت دیگری نقل شده است که رسول خدا (ص) در شب بیست و سوم ماه رمضان به سر و روی خانواده اش آب می پاشید تا به خواب نروند و شب را به احیا بنشینند.

یحیی بن علا گفته است: امام صادق (ع) به شدت بیمار شدند پس فرمان دادند ایشان را به مسجدالنبی بردند و تا صبح بیست و سوم ماه رمضان در مسجد بودند. این گونه رفتارها نیز عامل هدایت عملی مسلمانان به سوی درک ارزش و اهمیت شب بیست و سوم است.

برقراری پیوند بین حوادث قطعی شب قدر با شب بیست و سوم در احادیثی که مرتبط با شب بیست و سوم ماه رمضان است، اتفاقاتی که در شب قدر روی می دهد به این شب نسبت داده شده است.

همچنین گزارش حوادث لیلة القدر در بیان رویدادهای شب بیست و سوم، دلیل دیگری است که احتمال لیلة القدر بودن شب بیست و سوم را تقویت می کند.

امام صادق (ع) فرمود: هر کس دو سوره" عنکبوت" و" روم" را در شب بیست و سوم ماه رمضان قرائت کند، او به خدا سوگند اهل بهشت است و در آن هیچ کس استثنا نشده است.

مرحوم علامه مجلسی نیز در کتاب" زادالمعاد" می گوید: اکثر احادیث معتبر دلالت دارد که شب بیست و سوم، شب قدر است.