به گزارش پارس به نقل از کیهان: سیدمحمود علوی درباره هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی فقط یک سیاستمدار نیست، او معمار یک تفکر سیاسی- مذهبی است. آقای هاشمی همیشه به تکلیف می اندیشد. اگر شرایط به او اجازه انجام تکلیف را دهد او از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. اگر هم تکلیف از روی دوشش برداشته شود اعتراض نمی کند.
وی همچنین نظر خود درباره حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را این گونه بیان کرد: حضور هاشمی در نماز جمعه مایه برکت است. امروز مردم جایگاه هاشمی را نسبت به گذشته بهتر درک می کنند و تا آنجایی که من می دانم مانعی هم بر سر راه ایشان در نماز جمعه نباید باشد. ما امیدواریم که بار دیگر جامعه از جوشش چشمه پر فیض ایشان بهره مند شود.
وزیر پیشنهادی اطلاعات همچنین درباره رد صلاحیت هاشمی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در این انتخابات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرد که صلاحیتش از همه کاندیداهای محترم برای اداره کشور بالاتر بود. عامه مردم هم قبول دارند که آیت الله هاشمی رفسنجانی قابلیتشان بیشتر از تمام عزیزانی است که مورد تایید واقع شدند.
وی در این مصاحبه هیچ اشاره ای به فتنه سال ۸۸ و نقش منفی و مخربی که آقای هاشمی در آشوب سازمان یافته از سوی بیگانگان - از جمله در نماز جمعه ۲۶ تیر ۸۸ - ایفا نمود، نکرد.