به گزارش پارس ، " محمدصادق آذین" مدیر تولید مجموعه دودکش با اشاره به ۵ ماه کار شبانه روزی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: ۵ ماه به صورت شبانه روزی کار کردیم و باید بگویم که کار با محمدحسین لطیفی بسیار دلچسب و دوست داشتنی بود.

وی افزود: محمد حسین لطیفی به خوبی با درد مردم و جامعه اش آشنا بوده و از شعور و توانایی بالایی برخوردار است.

آذین با اشاره به تلاش تیم پشت صحنه تصریح کرد: زندگی در تیم پشت صحنه دودکش جریان داشت و این حس هم به جلوی دوربین و نیز به مردم انتقال یافت.

مدیر تولید سریال دودکش اظهار داشت: تمام سعی ما این بود که با وجود بضاعت کم به مردم کم فروشی نکنیم و کاری خوب و شایسته مخاطبان را تقدیم آنان کنیم.

وی با اشاره به زحمات ابراهیم غفوری تصریح کرد: در کنار کارگردان دیگر اعضای پشت صحنه نیز مانند ابراهیم غفوری مدیر تصویربرداری بسیار زحمت کشیدند و باید بگویم که او برای دودکش مثل یک فیلم سینمایی زحمت کشید و در این سریال از ۳ بومن به دلیل دیالوگهای پیچیده و همزمان بازیگران استفاده کرد و علویان هم در مقام صداگذار بهترین تجربه خود را برای دودکش گذاشت.

*فضای انسانی پشت دوربین را تقویت کردیم

آذین با اشاره به تقویت ارتباط انسانی در پشت صحنه دودکش گفت: تمام سعی ما بر این بود که فضای ۵۰ نفره پشت دوربین با داشتن هر چه ارتباط انسانی بیشتر بتواند به نحو عالی تری روزها و شبهای خود را سپری کنند و خوشبختانه این اتفاق افتاد و تیم با هدایت درست و برقراری روابط انسانی بیشتر توانست با چند بچه این سریال ارتباط خوبی برقرار کند و با آنها همراه شود.

این مدیر تولید تصریح کرد: همه تیم پشت صحنه اعم از طراح گریم، تدارکات، طراح صحنه و لباس سعی داشتند مانند ارکستر سمفونیک با هم همراه باشند و این جریان و عشق و زندگی را به مردم تزریق کنند.

آذین ادامه داد: دوست داشتیم به مردم بگوییم که دوستشان داریم و تمام سعی خود را برای شادی دلهای آنان می کنیم.

*باید بیشتر قدر برزو نیک نژاد را بدانیم

آذین در خصوص قلم برزو نیک نژاد نویسنده با استعداد سریال دودکش ابراز داشت: بروز نیک نژاد نویسنده جوان و با استعدادی است که با چشمان تیزبین خود در جامعه به خوبی در دل مشکلات مردم می رود و دغدغه آنان را به خوبی با قلم خود به نگارش در می آورد.

وی تصریح کرد: اگر من مسئولیتی بیشتر از یک مدیر تولید در سازمان صدا و سیما می داشتم به طور قطع فردی چون بروز نیک نژاد را خاص می دانستم. او از او می خواستم که فقط بنشیند و چند سوژه مانند دودکش را به نگارش درآورد.

آذین ادامه داد: برقراری هارمونی بین تیمی با این جمعیت کار آسانی نبود که نیک نژاد با پرداخت دیالوگها و نیز در مقام دستیار کارگردان توانست به خوبی نظمی را در تیم برقرار کند.

وی خاطر نشان کرد: ۵ ماه به طور شبانه روزی با یکدیگر زندگی کردیم و با وجود گرفتاریها و بودجه کم دستهای یاری به سوی یکدیگر را به خوبی فشردیم.