به گزارش پارس ، یحیی سخنگویی در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به اینکه محمد شریفی مقدم – معاون سازمان نظام پرستاری عنوان کرده است که" برخی مراکز خدمات پرستاری مدعی هستند که از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده اند" ، گفت: این سازمان ارائه کننده مجوز به این مراکز نیست، بلکه وظیفه ارائه مجوز به مراکز خدمات پرستاری بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هر مرکزی چنین مطلبی را عنوان کرده، عملی غیرقانونی مرتکب شده است.

وی در مورد مراقبین توانبخشی که در سازمان بهزیستی فعال هستند، خاطر نشان کرد: خدمات توانبخشی در زمینه ارائه خدمت به سالمندان، عقب ماندگان ذهنی و معلولان جسمی انجام می شود، این افراد پرستار نبوده و تنها توانبخشی را آموزش دیده و در منزل به معلولان ارائه خدمت می کنند، چرا که سازمان بهزیستی بالاترین مرجع توانبخشی در کشور است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، افزود: این خدمات توسط متخصصان به افراد توانبخش آموزش داده شده و شامل خدماتی می شود که فرد مددجو در منزل به آن نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه افراد توانبخش تحت پوشش سازمان بهزیستی پرستار نیستند، گفت: هر چند نفر از این افراد تحت نظر یک متخصص آموزش می بینند و به صورت رایگان در منزل به مددجویان سازمان بهزیستی ارائه خدمت می کنند.

سخنگویی با اشاره به اینکه طرح توانبخشی سازمان بهزیستی هم اکنون در ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت در حال انجام است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۶۰۰ فرد توانبخش نیز در کشور در حال فعالیت هستند و قصد داریم این طرح را در آینده نزدیک به صورت کشوری اجرا کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان خدمات پرستاری را نیز در منزل به مددجویان خود ارائه می کند، تصریح کرد: این خدمات شامل اعزام تیم پزشک متخصص برای آموزش خانواده های ارائه می شود.

وی تاکید کرد: این اعزام پرستار به صورت رایگان انجام می شود و به هیچ وجه ادعای مراکز خدمات پرستاری که اعلام می کنند از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده اند، درست نیست چرا که وزارت بهداشت ارائه کننده مجوز به مراکز خدمات پرستاری است.