به گزارش پارس ، ملیحه تقی پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیته استانی تعیین شهریه مهدهای کودک تهران پیشنهاد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه مهدهای کودک این استان را بنا بر مناطق مختلف به سازمان بهزیستی کشور ارائه کرده است، اظهار کرد: می توانیم با ایجاد معافیت مالیاتی و پرداخت یارانه به این مراکز سبب پایین آوردن میزان شهریه شویم.

وی افزود: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن، تجارت و مهدهای کودک تهران، شمیرانات و شهرری برگزار شد پیشنهاد کردیم میزان شهریه با توجه به اجاره بها، حقوق پرسنل و مواد خوراکی متفاوت باشد.

افزایش ۳۰ درصدی شهریه مهدهای کودک شمیرانات

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران میزان اجاره ساختمان در شمیرانات را قیمت بسیار بالایی دانست و گفت: برای این منطقه افزایش ۳۰ درصدی را لحاظ کرده ایم.

تقی پور در مورد شهریه مهدهای کودک تهران و شهرری خاطر نشان کرد: این دو منطقه از نظر مبلغ مواد غذایی و حقوق پرسنل با هم تفاوت زیادی ندارند.

به گفته وی، قرار است تا ۱۵ مردادماه سال جاری شهریه مهدهای کودک سراسر کشور اعلام شود و این در حالی است که خانواده ها باید تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری رقم های افزایش یافته را بدانند، چرا که از آن زمان به بعد باید برای ثبت نام فرزندانشان اقدام کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به اینکه برخی از مهدهای کودک به میزان تعرفه تعیین شده توسط بهزیستی فیش دریافت می کنند و مابقی مبلغ شهریه را به گونه های دیگر دریافت می کنند، بیان کرد: خود خانواده ها با همکاری با این مهدهای کودک سبب مشروعیت بخشیدن قانونی به این موضوع می شوند، چرا که با این مهدها به تفاهم می رسند.

وی افزود: در این مهدها بر اساس تعرفه سازمان بهزیستی شهریه رد و بدل می شود و اگر مبلغ بیشتر از آن پرداخت شود هیچ کجا ثبت نمی شود تا سازمان بهزیستی و سازمان تعزیرات بتواند با آن برخورد کند.

به گفته تقی پور، زمانی که کارشناسان و ناظران سازمان بهزیستی برای بررسی عملکرد این مهدهای کودک اقدام می کنند، پس از بررسی اسناد و مدارک به این دلیل که چیزی به ثبت نرسیده است، نمی توانند کاری انجام دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران مشکل اصلی شهریه بالا را مربوط به منطقه شمیرانات دانست و گفت: علت بالا بودن شهریه در شمیرانات اجاره بهای سنگین ساختمان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعرفه شهریه مهدهای کودک ۲۱ درصد افزایش یافت، گفت: در سال جاری این مبلغ بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت که در صورت موافقت با پیشنهادهای بهزیستی استان تهران مبنی بر معافیت های مالیاتی و پرداخت یارانه، این رقم قابل کاهش است.