به گزارش پارس به نقل از ایرنا، غلامعلی حدادعادل در واکنش به صحبت های اخیر وزیر امورخارجه آمریکا و معاون وی، گفت: آمریکایی ها خیلی دلشان می خواهد از این توافق وجهه ای برای خودشان در دنیا کسب کنند و بگویند ما برنده شده ایم و توانستیم ایران را با تحریم ها بعد از ۳۵ سال پای میز مذاکره بکشانیم.

وی ادامه داد: آقای کری مانند فوتبالیست ها فقط کُری می خواند و هرچند روز درشبکه های مختلف صحبت می کند تا بگوید دموکرات ها و اوباما سیاست شان موفق بوده است.

حدادعادل گفت: آنها می خواهند به دنیای اسلام با وجود این همه آبرو ریزی هایی که در افغانستان، عراق، سوریه به وجود آورده اند، بگویند این مذاکرات پیروزی و قدرت آمریکا است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: آنها هرچه می خواهند بگویند، مردم ما در روز ۲۲ بهمن با شعار « مرگ با آمریکا» جواب دشمنان و استکبار را می دهند.

وی ادامه داد: همانطوری که دشمنان و آمریکایی ها در ۱۳ آبان طور دیگر فکر می کردند و دیدیم که مردم چگونه در آن روز جواب آنها را دادند و ۱۳ آبان امسال پرشکوه تر از سال های گذشته برگزار شد.

حدادعادل اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم به موقع جواب دشمنان را خواهند داد و ما این تبلیغات آمریکایی ها را به حساب ضعف آنها می گذاریم.

این عضو تشخیص مصلحت نظام درباره دلایل ورود ایران به فعالیت های غنی سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد، گفت: غنی سازی ۲۰ درصد هم چیزی نبود که ما از اول دنبال آن باشیم چرا که ما می گفتیم انرژی صلح آمیز هسته ای برای سوخت نیروگاه هایمان نیاز داریم. سوخت نیروگاه اتمی هم به غنی سازی بیش از ۳.۵ درصد و حداکثر ۵ درصد نیازدارد.

وی افزود: داروهای رادیو اکتیو در رآکتور اتمی تهران نیاز به سوخت ۲۰ درصد داشت و در دنیا هم سوخت ۲۰ درصد را تعدادی از کشورها با اجازه و زیر نظر آژانس می فروشند.

حدادعادل اضافه کرد: ۳ سال پیش سوخت ۲۰ درصد ما در حال تمام شدن بود، برای همین ما اعلام کردیم که نیاز به سوخت ۲۰ درصد داریم و می خواهیم بخریم که گفتند به ایران سوخت ۲۰ درصد فروخته نمی شود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی دیدیم که در اختیار ما قرار نمی دهند به همت و تلاش دانشمندانمان به سراغ غنی سازی ۲۰ درصد برای تامین نیازهای دارویی داخل رفتیم.

وی یادآور شد: هر روزی که آمریکایی ها و گروه ۱+۵ به توافق شان عمل نکنند دوباره می توانیم آن را راه اندازی کنیم.

حدادعادل اضافه کرد: بحث انرژی هسته ای و توافقات آن داستان تمام نشده ای است، مانند فیلمی است که تا نصفه دیده شده و بخواهید نصف دیگرش را حدس بزنید، بنابراین باید مقداری صبر کنیم، اگرچه تکلیف ما روشن است چون از اول هم گفته ایم که دنبال بمب اتمی نیستیم و رهبر معظم انقلاب هم این مطلب را فرموده اند.

حدادعادل در ادامه به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اعتماد به تیم مذاکره کننده هسته ای و اعتماد نداشتن به غربی ها، گفت: ما برای احقاق حقوق ملت ایران حاضر به هرگونه مذاکره ای هستیم به شرطی که خط قرمزها رعایت شود. مذاکره برای گرفتن حق عیبی ندارد، اما نباید به بیگانه تکیه کنیم. باید توکل به خدا و تکیه به ملت خودمان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید برای حفظ این انقلاب روی پای خود بایستیم و حرف همان حرف رهبرمعظم انقلاب یعنی اقتصاد مقاومتی است.

حدادعادل اضافه کرد: سعادت این کشور در آینده در این است که با اقتصاد مقاومتی کاری کنیم که دشمنان نتوانند هر وقت که خواستند گلوی ما را فشار دهند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان برای انتخابات چه برنامه ای دارند، گفت: مطرح کردن بحث انتخاباتی زود است، سعی خواهیم کرد که وحدت را به تفرقه مبدل نکنیم و امیدوارم که اصولگرایان از تجربه گذشته عبرت گرفته باشند.